آخرین خبر

جشنواره 33 / هل هله بوشهری ها در برج آزادی + تصاویر

 آوای ایرانیان:گروه موسیقی جنوبی “نیمه” به سرپرستی امیر شکاری، اجرای خود را در “برج آزادی” و در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برد.

اجراهای جشنواره سی و سوم فجر در حالی به نیمه رسید که حادثه دلخراش غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی و درگذشت ۳۲ دریانورد اجراهای روز یکشنبه را تحت‌الشعاع قرار داده بود و پیش از آغاز کنسرت‌ها با یک دقیقه سکوت به درگذشتگان ادای احترام شد.

گروه موسیقی بوشهری نی مه به سرپرستی امیر شکاری در سئانس اول روی صحنه رفت و قطعات لنگر، چلچله، باد شمال، سی چیشی یارم، حنابندان، دادی بر بادم، جومه نارنجی، خیام خوانی، مرکب خوانی، دلشوره، تار ربابم و… را اجرا کرد.

این گروه متشکل از امیر شکاری خواننده، آرش نادری ضرب و تمپو، حسین کاوه خو عود و فلوت، میثم عبدالشیخی نی انبان و دایره، عباس نجفی دم دم و دایره، عباس قطیفی ضرب و دمادم، بزرگمهر صفوی تمپو، مسعود علیپور سازهای افکتیو، ذوالفقار غریبی نی جفتی، احمد علیشرفی نی جفتی روی صحنه رفت و حرکات آیینی هم توسط احمد حیاوی، مهدی ضغیمی و مهدی آزادی انجام گرفت.

گروه موسیقی بوشهری نی مه از سال ۱۳۹۱ به‌طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد و به دلیل دارا بودن خواننده و نوازنده‌های جوان، موفق به اجرای نخستین کنسرت خود در تابستان ۹۲ در بوشهر و در حمایت از بیماران کلیوی این استان شد.

این گروه در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۵، چهار کنسرت در شهرهای بوشهر، گناوه و برازجان برگزار کرد و با شرکت در جشنواره‌های زاگرس‌نشینان و عدالت و صلح پایدار، به موفقیت‌های جدیدی دست یافت.

در موسیقی بوشهر، همچون موسیقی دیگر مناطق، انواع احساسات و حالات درونی نوازنده و یا خواننده، همچنین تعدد سبک‌های اجرایی مرتبط با ساختمان و بافت گام و یا به عبارتی مربوط به گوناگونی فواصل یا ایستگاه‌های صداهای تشکیل‌دهنده گام آهنگ‌هاست. پس از این جهت، اهمیت بررسی گام‌های مختلف سازی (نی انبان و نی جفتی و همچنین آوازی در قطعات بدون ساز) برای ما مسلم می‌شود.

در ادامه تصاویر آوای ایرانیان از این اجرا را میبینید:

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره ۳۳ / هل هله بوشهری ها در برج آزادی + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید