آخرین خبر

خواننده زن مشهور فلسطینی درگذشت + عکس

آوای ایرانیان : خواننده مشهور فلسطینی که به عنوان صدای رنج و درد فلسطینی‌ها شناخته می‌شد، در مقابله با سرطان جان باخت.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از خبرگزاری الجزیره، خواننده، ‌ترانه‌سرا و آهنگساز فلسطینی پس از ۹ سال مبارزه با سرطان، در زادگاهش ناصره درگذشت.

درگذشت این هنرمند ۵۱ ساله با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی خانواده‌اش تایید شد.

ریم بنا که دختر شاعر مشهور فلسطینی زهیره صباغ بود، سال ۱۹۶۶ در شهر ناصره به دنیا آمد و با هنرش از اواخر دهه ۱۹۸۰ در میان مردم فلسطین شناخته شد.

وی که با صدای گیرا و استفاده از ملودی‌های فلسطینی شناخته شد، کارش را با خواندن ترانه‌های قدیمی و محبوب کودکان که داشت به دست فراموشی سپرده می‌شد شروع کرد و در دهه ۱۹۹۰ با انتشار آلبوم‌هایش کارش را گسترش داد. وی در آخرین آلبوم‌هایش باعنوان «آینه روح من» و «فصل‌های نیلگون» ترکیبی از اشعار معاصر فلسطین و ترانه‌های قدیمی و اصیل فلسطین را در قالبی مدرن و با تنظیم‌هایی جذاب و نو ارایه کرد.

هفته پیش خانواده وی به اطلاع دوستدارانش رساندند که او در بیمارستانی در ناصره بستری شده است و با این حال در برابر بیماری مبارزه می‌کند.

این هنرمند که سال ۲۰۰۹ به سرطان مبتلا شد دو سال پیش توانایی خواندن را از دست داد، اما اعلام کرد به آهنگسازی و خلق موسیقی ادامه می‌دهد.

بنا با خواندن ترانه‌هایش که در سراسر جهان اجرا می‌کرد همواره بر این تاکید داشت که رژیم صهیونیستی باید به اشغال فلسطین خاتمه دهد. او معمولا با لباس سنتی و چفیه‌ای روی شانه‌هایش ظاهر می شد که سمبلی از مقاومت فلسطینی است.

وی همسر لئونید آلکسینکو آهنگساز اوکراینی و مادر سه فرزند بود و از چهره‌های مشهور هنر عرب محسوب می‌شد.

شماری از ترانه‌های بنا به ویژه آلبوم «آینه روح من»، الهام گرفته از ترانه‌های فولکلور فلسطینی و اثر مشترک ریم بنا و همسرش است.

ریم بنا همواره از موسیقی به عنوان وسیله‌ای مهم برای بیان موجودیت فرهنگی استفاده کرد و سال‌ها با سه فرزند خود در میان فلسطینی‌ها زندگی کرد.

وی یکی از خوانندگان آلبوم سال ۲۰۰۳ بود که با عنوان «ترانه‌های لالایی محور شرارت» در واقع پیامی به جرج دبلیو بوش رییس جمهور آمریکا بود و با تمرکز بر مقابله با جنگ و خونریزی منتشر شد.

وزارت فرهنگ فلسطین ریم بنا را به عنوان شخصیت برتر فرهنگی فلسطین در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد تا از تلاش‌های او در مسیر طولانی هنری‌اش برای فلسطین و کودکان تشکر و قدردانی کرده باشد

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواننده زن مشهور فلسطینی درگذشت + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید