آخرین خبر

نقد طنز حواشی هنر در «هیچ چیز جدی نیست» /اجرای اثری از یک منتقد جامعه آمریکا

مسعود دلخواه عنوان کرد: نمایشنامه «هیچ چیز جدی نیست» اثر اورلاف منتقد جامعه آمریکا است و در بخش های هنری به وضعیت جامعه تئاتر ما هم نقبی می زند.

نقد طنز حواشی هنر در «هیچ چیز جدی نیست» /اجرای اثری از یک منتقد جامعه آمریکا

به گزارش آوای ایرانیان ،مسعود دلخواه از شانزدهم آبان ماه نمایش «هیچ چیز جدی نیست» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می برد. این نمایش یک کار کمدی از یک گروه تئاتری است که قصد دارند تلفیقی از آثار شکسپیر، بکت، پینتر و اورلاف را به شیوه پست مدرن اجرا کنند؛ اما آن چنان درگیر حواشی می‌شوند که اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش می‌آید. پیش فروش این نمایش آغاز شده است.

دلخواه درباره این کار عنوان کرد: نمایشنامه اثر رچ اورلاف ، نویسنده به روز آمریکایی و منتقد نظام و سیاست های اقتصادی و اجتماعی آمریکا است. نمایشنامه های این نویسنده آمریکایی جنبه طنز دارد چه آنها که به مسائل اجتماعی می پردازد و چه آنهایی که به مسائل انسانی و خانوادگی مربوط هستند.

دلخواه با اشاره به اینکه اورلاف هفت نمایش کوتاه دارد که سال گذشته توسط عبدالمحمد دلخواه منتشر شد و الان هم چاپ سومش در راه انتشار است، گفت: من چهار تا از این نمایشنامه های کوتاه را انتخاب کردم، منتها با یک دراماتورژی اینها به هم متصل شد. داستان ازاین قرار است که یک گروه تئاتری تصمیم دارند یک اثر کلاسیک را به شیوه پست مدرن اجرا کنند، اما آنقدر درگیر حواشی و مسائل درون گروهی می شوند که از اصل مطلب دور شده و حاشیه ها اجازه نمی دهد که اینها به درستی با اثر روبرو شوند. در نهایت این گروه با ندانم کاری و عجله اتفاقات غیر مترقبه ای را برای خود رقم می زنند.

وی با بیان اینکه نمایش چهارده بازیگر دارد گفت: رحیم نوروزی، حمیدرضا هدایتی، ناصر اشوری، گیلدا حمیدی، محمدرضا علی اکبری، پریسا رضایی، سارا الاهیاری، بیژن زرین، سجاد بابایی، صادق حیدری، بیتا بیگی، کوثر سعادت، علی بهمنی و محمدرضا میری بازیگران کار هستند.

دلخواه اظهار داشت: نمایش هم اینطور نیست که نقش اصلی کار داشته باشد، یک کارگردان (حمیدرضا هدایتی) است و رحیم نوروزی هم بازیگر با تجربه کار و سایرین هم دیگر بازیگران کار هستند. خوشبختانه نمایش خیلی به فضای فکری هنرمندان خودمان نزدیک است، درست است که برخی حواشی تئاتر جهانی است اما برخی هم مختص به تئاتر ایران است ما سعی کردیم آن بخش جهانی که با مخاطب هم ارتباط خوبی برقرار می کند را روی صحنه بیاوریم.

وی همچنین افزود: گروهی از این هنرمندان تئاتری در کار در برج عاج خود نشسته و بیخبر از مسائل مردم هستند و سعی می کنند با دوری از مردم یک اثر هنری خلق می کنند این خود یک نقد اجتماعی و تئاتری است.

وی با اشاره به اینکه نمایش دارای موسیقی زنده و اجرای چند قطعه مرتبط با کار است، گفت: ۲۷ اجرا در سالن سمندریان به ما داده اند که اگر کار به تمدید هم برسد فکر می کنم آمادگی آن را داشته باشیم.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از تهیه‌کننده: مسعود دلخواه، مدیر تولید: عرفان شیرنگی، مشاور طراحی لباس و صحنه: فاطمه زعفرانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: صادق حیدری، دستیار هنری: رباب معزز، منشی صحنه: سیمین غلامی، کوثر سعادت، مدیر تدارکات: سجاد میرزائیان، آهنگساز و طراح فضای صوتی: محمد اسلامی، ویولن سل: شقایق نجاتی، درامز: پدرام سلیمانی، سینتی سایزر: امین عزیزی، تکخوان: رضا کریمی، همخوان: علیرضا اسفندیار، مدیر روابط عمومی: امیر پارسائیان مهر، خبرنگار: سارا بابایی، طراح گرافیک: رضا صبور، عکاس: پارسا تاک، سازنده تیزر: میثم ضرقانی.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نقد طنز حواشی هنر در «هیچ چیز جدی نیست» /اجرای اثری از یک منتقد جامعه آمریکا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید