آخرین خبر

اجرای سالار عقیلی همزمان با روز ملی خلیج فارس

آوای ایرانیان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: همزمان با روز ملی خلیج فارس سالار عقیلی خواننده کشورمان در بندرعباس به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از استانداری هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس ضمن برشمردن برنامه های مرتبط با جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، بیان داشت: برنامه هایی همچون جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس، جشنواره ملی کتاب خلیج فارس، فستیوال موسیقی مرزداران خلیج فارس، تور عکاسی از خزر تا خلیج فارس، نمایشگاه تایپوگرافی خلیج فارس شامل آثار تلفیقی از خوشنویسی و گرافیک و همچنین نشست های علمی خلیج فارس در قالب این جشنواره اجرا خواهند شد.

علیرضا درویش نژاد افزود: هفت پژوهشگر خارجی که اسناد علمی و تاریخی در تایید اصالت نام خلیج فارس ارائه داده اند نیز در این جشنواره حضور خواهند شد که از اسناد آنها رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: اجرای موسیقی حماسی توسط سالار عقیلی هنرمند برجسته موسیقی کشورمان و رونمایی از کتاب های برگزیده مولفان در حوزه خلیج فارس از جمله برنامه های اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس است که روز دهم اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس برگزار می شود.

فریدون همتی در جلسه هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه های متنوع در هرمزگان به مدت یک هفته به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، عنوان کرد: نیاز است برنامه های مرتبط با روز ملی خلیج فارس در سطح بین المللی توسط رسانه ها انعکاس یابد.

وی ادامه داد: روز ملی خلیج فارس فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی خلیج فارس در سطح بین المللی است.

استاندار هرمزگان افزود: برای این دوره از جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس برنامه های خوبی در حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله در بخش کتاب، موسیقی، مد و لباس، علمی و پژوهشی تدارک دیده شده است که اختتامیه آن روز ۱۰ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس برگزار می شود.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان محور برنامه های مرتبط با خلیج فارس است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در این روزها فضای با نشاط فرهنگی و هنری در استان به مناسبت روز ملی خلیج فارس ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه برای دوره های آینده باید دامنه برنامه ریزی های جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس گسترش یابد، خاطرنشان کرد: برای سال های آینده نیاز است به شکلی برنامه ریزی شود که اندیشمندان، فرهیختگان و هنرمندانی از کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره دعوت شوند و جشنواره خلیج فارس در سطح مناسبی به لحاظ بین المللی برگزار شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای سالار عقیلی همزمان با روز ملی خلیج فارس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید