آخرین خبر

محسن چاوشی، آقای شایعه!

آوای ایرانیان: هیچ بعید نیست این‌ بار هم خبر ممنوعیت محسن چاوشی را بازارگرمی بنامند یا حاشیه‌سازی سایت‌ها و رسانه‌های مجازی.

به گزارش آوای ایرانیان، روزنامه شهروند نوشت: «روز گذشته برای چندمین‌ بار در سال‌های اخیر فضای مجازی پر شد از اخبار رسمی و غیر رسمی درباره ممنوع‌‌الفعالیتی محسن چاوشی؛ خواننده پرطرفداری که بارها و بارها شایعه ممنوع‌الفعالیتی‌اش در فضای مجازی پیچیده و هر بار هم در نهایت بدون این‌ که اتفاق خاصی رخ دهد، این خواننده فعالیتش را در دنیای موسیقی ادامه داده است.

داستان خوزستان

خبر ممنوع‌الفعالیتی محسن چاوشی را اول‌ بار سایت ایران‌آرت منتشر کرد. ایران‌آرت این خبر را در شامگاه روز گذشته منتشر کرد. در گزارش منتشر شده در این سایت فرهنگی به نقل از دو، سه چهره خبری نزدیک به محسن چاوشی عنوان شده بود که این چهره‌ها تماس گرفته و گفته‌اند این خواننده ممنوع‌‌الفعالیت شده است.

چهره‌های خبری نزدیک به چاوشی که به نام‌شان اشاره نشده؛ به روایت سایت منتشر‌کننده خبر ممنوع‌الفعالیتی این خواننده کسانی هستند که دو کانال تلگرامی مورد وثوق این خواننده را اداره می‌کنند. این چند نفر به‌ رغم این‌ که تاکنون هیچ مرکزی این خبر را تأیید نکرده، همچنان معتقدند این ممنوع‌الفعالیتی قطعی است. آنها می‌گویند: محسن چاوشی به دلیل انتشار قطعه خوزستان ممنوع‌الفعالیت شده است. قطعه‌ای که با ترانه‌ای از حسین صفا در سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر شد و تلخی آشکار آن صدای عده‌ای از اصولگرایان را درآورد.

چاوشی چه می‌گوید؟

با این‌ که در رسانه‌های مجازی ممنوع‌الفعالیتی محسن چاوشی به‌ عنوان خبری قطعی منتشر شده، اما پیگیری‌های «شهروند» حاکی از این است که چنین خبری تا این لحظه تأیید نشده است. نکته جالب این‌ که در تکمیل اخبار منتشرشده، خود محسن چاوشی نیز ساعاتی بعد از انتشار اولیه خبر، در بامداد همان روز این خبر را تکذیب کرد. چاوشی در صفحه رسمی‌اش نوشت: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ممنوع‌الفعالیت بودن محسن چاوشی صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

خبر تکراری

شایعه ممنوع‌الفعالیتی چاوشی نخستین‌ بار نیست که مطرح می‌شود. این خبر که بارها و بارها به بهانه‌های مختلف مطرح شده؛ آخرین‌ بار به بهانه همکاری با سریال‌ هاتف در آخرین ماه‌های ‌سال گذشته منتشر شد و به دلیل تکرار این موضوع است که خیلی‌ها عقیده دارند انتشار اخبار ممنوع‌الفعالیتی می‌تواند بازارگرمی این خواننده یا مدیر برنامه‌اش باشد که از شور هواخواهان پرتعداد این خواننده برای افزایش محبوبیت او استفاده می‌کنند.

آقای حاشیه

محسن چاوشی خواننده‌ای است که هم محبوبیت دارد و هم حاشیه. او با این‌ که هواداران میلیونی دارد، اما از این‌ رو که تاکنون حاضر به برگزاری کنسرت و برنامه زنده نشده، بارها با حرف و حدیث درباره کارهایش مواجه شده و حتی عده‌ای از صدای غیر اصیل‌اش حرف به میان آورده‌اند. علاوه بر آن، این خواننده با رد دعوت مهرجویی برای همکاری مجدد در سنتوری ٢ و البته رد ادعاهای ابراهیم حاتمی‌کیا در زمان فیلم «چ» هم چندبار خبرساز شده است. فراموش نکرده‌ایم ادعای ابراهیم حاتمی‌کیا را در نشست‌ خبری فیلم «چ» که گفته بود آقای چاوشی خیلی با «چ» ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و در نهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌ باره انجام دهد نه برای تیتراژ. اما این حرف‌ها به محسن چاوشی برخورد و واکنش او را برانگیخت: به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب درباره نحوه همکاری بنده با پروژه «چ» در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد.

آخرین حاشیه

حالا می‌گویند او به خاطر خوزستان ممنوع‌الفعالیت شده است؛ قطعه‌ای که در سالروز آزادسازی خرمشهر برای مردم خرمشهر اجرا کرد. چاوشی در این قطعه که می‌گویند محکم‌ترین و مردمی‌ترین و تلخ‌ترین قطعه چاوشی است، از همان ابتدا درد را فریاد می‌زند و با بغضی در گلویش سراغ بارون را از مردم می‌گیرد و سراغ کارون را از بارون. خشمگین و غمگین است و اوج کار هم جایی است که شاه‌بیت حسین صفا را با قدرت و صلابت می‌خواند: ‌ای قاضی این مردم چی میگن؟ آبادی آبادی آبادی، ‌ای قاضی این مردم چی میخوان؟ آزادی آزادی آزادی…

به‌ هر حال تا زمانی که اخبار ممنوعیت کاری این خواننده تأیید نشود و حداقل این‌ که خودش مهر تأییدی نزند بر دشواری‌هایش؛ هیچ بعید نیست این‌بار هم خبر ممنوعیت محسن چاوشی را بازارگرمی بنامند یا حاشیه‌سازی سایت‌ها و رسانه‌های مجازی. اما هر چه باشد تغییری در این قضیه ایجاد نمی‌شود که آخرین قطعه این خواننده پرحاشیه بهترین قطعه سالیان اخیرش است و سزاوار نیست بابت این کار با دشواری مواجه شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محسن چاوشی، آقای شایعه!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید