آخرین خبر

خواننده سنتی که در 5سالگی موفق به برگزاری کنسرت شد+تصویر

پوریا منتظر گفت: در سن ۵ سالگی اولین کنسرت و اولین کار حرفه ایی خود را که مرکب خوانی استاد شجریان در دستگاه نوا بود در جنگ شادی مصادف با اولین دهه انقلاب اسلامی شروع کرد.

پوریا منتظر (خواننده سنتی) در گفتگوی اختصاصی با رسانه آوای ایرانیان  در خصوص شروع فعالیت اش در حوزه موسیقی گفت:از ۴ سالگی فعالیت هنری ایم  را در زمینه موسیقی به صورت حرفه ایی شروع و تا به حال ادامه دادم.

وی در مورد چگونگی علاقه مندی  اش به آواز ایرانی را اینگونه بیان کرد: در کودکی صدای قاریان معروف قرآنی را که میشنیدم به تقلید از آنها میپرداختم  و پس از مدتی حس کردم که توان تقلید از صدای استاد محمد رضا شجریان را دارم و به همین جهت شروع به شنیدن،  تمرین و تقلید صدای وی کردم. و در این مسیر توانستم تا حدودی موفق شوم.

این هنرمند شیرازی ادامه داد: در سال ۱۳۷۲  از طریق دوستی به استاد آواز ایران معرفی شدم  و وی بعد از شنیدن صدایم اظهار لطف فراوانی در حقم داشتند و آموزشم را پذیرفتند. و دستنوشته وی در مورد بنده صحت این مورد را تایید می کند.

این خواننده جوان خاطرنشان کرد: در سن ۵ سالگی اولین کنسرت و اولین کار حرفه ایی خود را که مرکب خوانی استاد شجریان در دستگاه نوا بود در جنگ شادی مصادف با اولین دهه انقلاب اسلامی با سرپرستی پژمان فر(نوازنده تار)، پیمان منتظر( نوازنده تنبک)، شروع و با گروههای مختلف تا الان به  ادامه فعالیت موسیقی پرداختم.

وی با اشاره کرد:  علاقه زیادی به بداهه در حوزه موسیقی و آواز دارم و فعالیت زیادی در این زمینه داشته و دارم  و در این مسیر استاد شجریان را که از اساتید کودکی من در حوزه موسیقی بوده است را الگو قرار داده ام  و امیدوارم روزی  بتوانم در حد این استاد بنام آواز ایرانی تسلط کافی پیدا کنم.

منتظر در پاسخ به اینکه  کدام یک از موارد  مثل سواد آواز خواندن یا حنجره قوی در پیشرفت علمی و اصولی یک خواندده می تواند موثرتر باشد؟ بیان داشت: به هرحال داشتن سواد آکادمیک در عرصه آواز موسیقی بسیار موثر است  اما داشتن یک حنجره قوی در پیشرفت علمی و اصولی تر آواز موثر تر است.

وی با اشاره به اهمیت یادگیری گوشه ها در آواز اصیل ایرانی ابراز داشت:  یادگیری این مهم در موسیقی سنتی  بسیار حائز اهمیت است از این رو باید بگویم که فراگیری گوشه ها و ردیفهای آوازی به خاطر زیاد بودنشان احتیاج به زمان زیادی دارد اما من در حد سن و تجربه خودم با هفت دستگاه ایرانی و گوشه های معروف آن آشنایی کامل دارم و به خوبی قادر به اجرای آنها هستم.

منتظر در خصوص تاثیر ساز بر آواز تاکید کرد: به نظر من، صدای ساز خوب خواننده را به وجد می آورد و او را به خواندن تشویق می کند.

وی در پایان گفت:  قطعات رندان و نسیم سحر، که از  اشعار حافظ استفاده شده، از ساخته های خودم است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواننده سنتی که در ۵سالگی موفق به برگزاری کنسرت شد+تصویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید