آخرین خبر

۳۰۰ هزار تومان برای کنسرت یک هنرمند خارجی در تهران

آوای ایرانیان: کنسرت ریچارد کلایدرمن در تهران درحالی با بلیت‌های ۳۰۰ هزار تومانی برگزار می‌شود که بخش‌های عمده‌ای از این اجرای ظاهرا زنده، به صورت پلی بک و ضبط شده برای مخاطبان اجرا می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، ریچارد کلایدرمن که پس از حواشی فراوان توانست به تهران سفر کند، در کنسرت خود در تالار وزارت کشور با اجرایی پلی‌بک میزبان مخاطبان است!

تمام بخش‌های ارکسترال که در این کنسرت شنیده می‌شود، به صورت ضبط شده و اصطلاحا پلی‌بک برای مخاطبان به اجرا درمی‌آید. این در حالی است که مخاطبان برای تماشای اجرای زنده تا سقف ۳۰۰ هزار تومان نیز برای تهیه بلیت هزینه کرده‌اند.

آئین نامه ممنوعیت اجرای «پلی بک» خرداد ۹۳ توسط پیروز ارجمند وقت دفتر موسیقی وزارت ارشاد ابلاغ شد؛ چرا که دفتر موسیقی اجرای موسیقی به شکل پلی‌بک را نوعی کم فروشی و توهین به شعور مخاطب ارزیابی کرده بود.

به این ترتیب براساس آیین‌نامه‌ای که سال ۹۳ تصویب شد، برگزاری تمامی اجراهای پلی‌بک رسما ممنوع شد. حال با اتفاقی که برای کنسرت ریچارد کلایدرمن افتاده باید دید دفتر موسیقی وزارت ارشاد چه واکنشی نشان به این تخلف نشان خواهد داد.

اما با توجه به حمایت بی‌دریغ دفتر موسیقی از کنسرت کلایدرمن و رابطه نزدیک برگزار کننده اجرا (مجید عبدی-شرکت رویال هنر) با دفتر موسیقی، بعید به نظر می‌رسد که دفتر موسیقی در این خصوص واکنشی جدی نشان دهد و این تخلف مشهود را ببیند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۳۰۰ هزار تومان برای کنسرت یک هنرمند خارجی در تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید