آخرین خبر

سه قطعه از آلبوم محسن چاوشی مجوز گرفت/ تقاضایی برای کنسرت شجریان به دستمان نرسیده است

آوای ایرانیان: علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی با مسئولیت خودش به سه قطعه از آلبوم «ابراهیم» مجوز داده است.

در ادامه صحبت های علی ترابی را می خوانید:

شرکت متقاضی آلبوم محسن چاوشی یک سال پیش، یعنی ۶ مرداد ۱۳۹۶ تقاضای بررسی اشعار را فرستاده که چهل هشت ساعت بعد در شورای شعر بررسی شده اند. پنج قطعه اصلاحیه خورده اند و این اصلاحیه ها در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ بر روی سایت دفتر موسیقی قرار گرفته اند و تا همین دیروز هیچ تقاضای کتبی برای بازبینیِ آثار به دست ما نرسیده است.

دیروز نامه ای برای اولین بار به دست ما رسید که تقاضای بازبینی در اشعار شده بود. هیچ موسیقی هم تا کنون به دست ما نرسیده است.

ما با آقای چاوشی نشستیم و بستنی هم خوردیم و دوستانه صحبت کردیم. من با مسئولیت خودم به سه قطعه ای که اصلاحیه خورده مجوز داده ام. در دو قطعه دیگر اصطلاحاتی هست که باید اعمال شود در غیر این صورت ما نمی توانیم به آلبوم مجوز بدهیم.

فرض بر اینکه کتاب این اشعار هم منتشر شده باشد، در حوزه موسیقی به هیچ وجه انتشار کتاب مبنی بر مجوز داشتن شعر برای موسیقی نیست. فکر می کنم حساسیت ها در این زمینه بیشتر از حد شده است. تا روزی که در کشورمان برای تولید آلبوم موسقی و کنسرت های موسیقی باید مجوز اجرا کنیم، باید قوانین را بپذیریم. بخشی از این قوانین با تغییر مدیران سهل و یا سخت می شوند. اما بخشی دیگر از قوانین همیشه پابرجاست.

در طول روزهای گذشته شعرهای مورد مناقشه را برای برخی از دوستان به صورت خصوصی بیان کرده ام و هیچ کدام تایید نکرده اند که باید وزارت ارشاد به این اشعار مجوز بدهد.

ما نمی توانیم نوجوانان تهرانی را معیار قرار دهیم، اصطلاحاتی هست که هنوز در درون خانواده های ایرانی عادی نشده است. در جایی زندگی می کنیم که لزوما همه دوستار موسیقی نیستند. ما موظف هستیم که مجوز به کاری بدهیم که فیتیله موسیقی پایین کشیده نشود. نمی توان برای یک اثر قوانین را کنار گذاشت

من به مسئولیت خودم به سه قطعه از پنج قطعه ای که مورد تایید شورای شعر نبوده، مجوز داده ام، اما اگر در دوقطعه بعدی چند اصطلاح خاصی که هست اصلاح شود، ما به آلبوم مجوز می دهیم، در  غیر این صورت نمی توانیم مجوز بدهیم.

من به عنوان کسی که مسئولیتی پذیرفته ام، موظفم که تمام ظوابت و مقررات را رعایت کنم.

هیچ ارگانی تقاضای کنسرت خیابانی به ما نداده است

بعد از اینکه آقای همایون شجریان گفت که آماده اجرای خیابانی به صورت رایگان است، ما و دیگر نهادها استقبال کردیم. از آن روز دو نامه از آقای همایون شجریان دعوت کردیم. یکی نامه درخواست برای اجرا در یک پارک یا در یکی از اماکن عمومی بود. ما پاسخ دادیم که اداره این اماکن در دست ما نیست.

نامه بعدی که برای ما فرستادند سه پارک را به ما معرفی کردند. ما هم بیان کردیم که شهرداری باید یکی از این سه پارک را معرفی کند و ما هم درباره صدور مجوزش وارد عمل شویم. تا این لحظه نامه ای از هیچ ارگانی به دست ما نرسیده است. ما نمی توانیم برای بوستان گفت و گو تعیین تکلیف کنیم که باید در آنجا کنسرت خیابانی با حضور ده ها هزار نفر برگزار شود.

از مسئولان شهرداری تقاضا داریم که هر جایی که مد نظرشان هست را به ما معرفی کنند تا ما هم بلافاصله برای صدور مجوزش اقدام کنیم.

ما بخشی صدور مجوزها را به استان ها تفویض کرده ایم. مشکلی که برای آقای علی قمصری در شیراز به وجود آمد، حل شد اما در نهایت بنا به شرایطی که حاکم بود، چند شب این اجرا روی صحنه رفت و در نهایت اجرای شب آخر لغو شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سه قطعه از آلبوم محسن چاوشی مجوز گرفت/ تقاضایی برای کنسرت شجریان به دستمان نرسیده است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید