آخرین خبر

تکذیب دستورالعمل منسوب به دولت/ ابلاغی درباره کنسرت‌ها نداریم

آوای ایرانیان: مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در پی انتشار خبری مبنی بر تدوین دستورالعمل برای برگزاری یک نوبته کنسرت های یک خواننده در هر شب توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش آوای ایرانیان، طی روزهای گذشته اخباری در رسانه ها مبنی بر تدوین یک دستورالعمل جدید از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ممنوعیت اجرای دو سانس کنسرت از سوی یک خواننده در یک روز، منتشر و اعلام شد این دستورالعمل در نیمه دوم سال ۹۷ به تهیه کنندگان ابلاغ می شود. بر اساس این دستورالعمل که گفته شده بود توسط کارگروه‌های مختلف در وزارت ارشاد تدوین شده است یک خواننده یا گروه موسیقی نمی‌تواند در یک روز بیشتر از یک سانس اجرای زنده روی صحنه ببرد.

درباره این موضوع با محسن رجب پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری گفتگویی داشتیم که وی ضمن تکذیب تدوین چنین ابلاغیه ای در دفتر موسیقی وزارت ارشاد توضیح داد: از زمان انتشار این خبر تاکنون تعداد زیادی از دوستان تهیه کننده با ما در تماس بودند که آیا تدوین چنین ابلاغیه ای در دفتر موسیقی وزارت ارشاد صحت دارد یا خیر؟ من همین جا به این دوستان اعلام می کنم با توجه به تماسی که بنده با آقای ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد داشتم ایشان تدوین چنین دستورالعملی را تکذیب و اعلام کردند که چنین موضوعی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه کنسرت ها برای تهیه کنندگان به قدری بالاست که نمی توانیم حتی در مورد برگزاری یک کنسرت در یک شب حرفی به میان آوریم و این شرایط در شهرستان ها به مراتب بدتر است زیرا در این شرایط شما علاوه بر هزینه کرد سالن های اجرای کنسرت که آن هم شرایط و مصائب خاص خود را دارد باید پول بلیت هواپیما، اقامت در هتل و مواردی از این دست را نیز لحاظ کنید.

به گفته وی، در چنین شرایطی اگر یک تهیه کننده بخواهد فقط در یک نوبت در یک شب کنسرت بگذارد قطعا با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد.

مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در پایان تصریح کرد: تا زمانی که در تهران سه سالن با ظرفیت ۵ هزار نفر و در شهرستان های مختلف سالن هایی با ظرفیت ۲ هزار نفر به تعداد استاندارد وجود نداشته باشد قطعا نمی توانیم نسبت به ابلاغ یا اجرای چنین دستورالعمل هایی اقدام کنیم. دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم به طور حتم در جریان این فرآیند است و اگر هم بخواهد در زمانی چنین دستورالعملی را ابلاغ کند قطعا با در نظر گرفتن زیرساخت ها این کار را انجام می دهد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تکذیب دستورالعمل منسوب به دولت/ ابلاغی درباره کنسرت‌ها نداریم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید