فرهنگسرای نیاوران روز دوشنبه ۲۹ مرداد از ساعت ۹ الی ۲۱ میزبان تنبک‌نوازی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بود.

در این روز شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی در سه رده سنی الف، ب و ج با هم به رقابت پرداختند. هیئت داوران متشکل از نوید افقه، سیامک بنایی، پژمان حدادی و مهدی خاکساران اجراهای این روز را بررسی و مورد قضاوت قرار دادند.

تنبک‌نوازی مانند دیگر بخش‌های این جشنواره با گروه سنی الف آغاز شد. گروه سنی الف که تعداد شرکت‌کنندگان آن از دیگر سازها بیشتر بود به دو بخش الف ۱ و ۲ تقسیم شد. شهرزاد پیوسته به‌عنوان اولین شرکت‌کننده از گروه سنی الف ۱ نواخت و پس از او رضا رئیسی نافچی، محمدجواد شریف، منصور صادق نژاد نائینی، ایلیا فرج زاده، کیانا قلمبر، محمدامین گنجی و علی نظام‌آبادی از این گروه روی صحنه حاضر شدند.

داوران ابتدا از آن‌ها خواستند قطعه‌ای دو دقیقه‌ای بنوازند که از پیش برای تک‌نوازی آزاد آماده کرده‌ بودند. سپس قطعه‌ای پخش شد تا شرکت‌کنندگان با آن هم‌نوازی کنند.

پس از استراحت، نوبت به گروه سنی الف ۲ رسید. این گروه سنی نیز مانند الف ۱ ابتدا دو دقیقه به تک‌نوازی آزاد پرداخت و پس از آن شرکت‌کنندگان به سؤالات داوران پاسخ دادند و آنچه مد نظر آن‌ها بود، نواختند.

محمود ابروفراخ، متین حسینی، مهرداد صمدی مقدم، محمدرضا عزیزی همامی، مینو قاسمی ابراهیم‌آبادی، آرین محمدی، آرش مهدیه نجف‌آبادی و شیوا سادات واحدی اسامی شرکت‌کنندگان رده سنی الف ۲ بود.

بازه زمانی دوم متعلق به گروه سنی ب بود. عارفه اسفندپور اولین تنبک‌نواز این گروه بود. بعد از او شش شرکت‌کننده دیگر روی صحنه حاضر شدند و مانند بقیه شرکت‌کنندگان به سؤالات داوران مبنی بر اجرای اوزان، تبدیل بین آن‌ها با حفظ تمپو و همراهی با ساز ملودیک بر اساس نظر هیئت داوران پاسخ دادند.

مهران اصطلامی، عرفان بطلانی اصفهانی، علیرضا زارع، محمد سجاد شیرعلی، شهریار صابونی و امین صانعی شش نفری بودند که این گروه سنی را تکمیل کردند.

بخش انتهایی این روز به گروه سنی ج مربوط می‌شد. در این قسمت هشت شرکت‌کننده یک‌به‌یک روی صحنه آمدند، مقابل داوران هنر خودشان را ارائه کردند و به سؤالات مطرح‌شده پاسخ دادند.

سهیلا بنی نجاران، حسام‌الدین حامدی، آرش سروستانی، ایمان شجاعیان، جواد علیرضایی، مهرداد فضل پور، مهسا نساج پور اصفهانی و روح‌الله همایون افراد راه‌یافته گروه سنی ج به مرحله نهایی بودند.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ۲۲ مرداد تا ۱۷ شهریور در دو بخش در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی برگزار می‌شود.