آخرین خبر

لهراسبی: نوحه‌سرایی با ریتم‌های شاد کار درستی نیست

آوای ایرانیان: علی لهراسبی خواننده پاپ می گوید متاسفانه برخی سعی دارند در ایام محرم در آثار خود از خرافات استفاده یا بزرگ‌نمایی کنند.

علی لهراسبی خواننده پاپ در تشریح آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: مشغول کار روی چند قطعه هستیم که بعد از ایام شهادت منتشر خواهد شد. تمرکزم را فعلا روی انتشار تک آهنگ‌ها قرار خواهم داد.

او ادامه داد: همه ما به امام حسین (ع) ارادت خاصی داریم که این حس از کودکی در ما نشات گرفته است، و این اعتقاد قلبی به قدری صادقانه است که همه ما هرساله این مراسم را باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار می کنیم تا مظلومیت و اخلاق والای امام حسین و یارانش را بیشتر به معرض عموم قرار دهیم و این مهم نیز با انجام فعالیت‌های هنری بیشتر نمود خواهد کرد.

لهراسبی اضافه کرد: هنرمندان هم مانند سایر افراد این کشور به ائمه و آیین‌های مذهبی ارادت خاصی دارند و سعی می کنند که محبت قلبی خود به امام حسین را با موسیقی که هنری زنده است، ابراز کنند. من نیز به‌عنوان عضو کوچیکی از این مردم در سال ۹۰ قطعه “کاکا” را با موضوع حضرت عباس و عاشورا اجرا کردم.

این خواننده تاکید کرد: این قطعه که شعر آن‌ سروده حامد عسگری است، بدون سفارش هیچ نهادی و تنها برای آرامش قلبی خودم ساختم و الان که مدت‌ها از زمان ساخت آن گذشته هنوز آن دوست دارم.

این هنرمند همچنین گفت: متاسفانه برخی سعی دارند در آثار خود از خرافات استفاده یا بزرگ‌نمایی کنند که این اصلا کار درستی نیست، چون عاشورا آموزش‌های اخلاقی و انسانی زیادی داشته و باید به این بخش بیشتر توجه داشت و از هدف اصلی دور نشد.

او در پایان هم گفت: از طرف دیگر ما امروزه شاهد این هستیم که برخی از مداحان ما با استفاده از ریتم‌های شاد نوحه‌سرایی می‌کنند. اصلا درست نیست که در ماه محرم که ماه اندوه و عزا و سوگ است از این ریتم‌ها استفاده شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “لهراسبی: نوحه‌سرایی با ریتم‌های شاد کار درستی نیست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید