علی‌اکبر شکارچی آهنگساز و نوازنده کمانچه در تشریح آخرین فعالیت‌های خود گفت: اثری در حال نگارش در دست دارم که به‌زودی منتشر می‌شود. این اثر که یک پکیج کامل است شامل چند دی‌وی‌دی و کتاب آموزشی است که ماحصل تجارب چندین ساله‌ام در باب نوازندگی کمانچه محسوب می‌شود. در این کتاب تمام روش‌های نوازندگی حتی روش سینه‌به‌سینه یا نت نوازی نیز عنوان شده است.

او ادامه داد: نام این کتاب را “آموزش نوین کمانچه‌نوازی” انتخاب کرده‌ام. در حال حاضر این پکیج در مرحله تدوین و نت‌نویسی قرار دارد که بعد از اتمام منتشر خواهد شد. پیش از انتشار این اثر آلبوم تصویری “پنجگاه” را برای پنج استاد بزرگ موسیقی ایران شامل عطا جنگوک، داریوش صفوت، هابیل علی‌اف، محمدرضا لطفی و احمد محسن پور توسط موسسه “کمان آوای آرش” روانه بازار موسیقی شد.

شکارچی همچنین گفت: متأسفانه این روزها مشکلی که وجود دارد این است که سلیقه و ذائقه جامعه و هنرمندان تغییر کرده و کمتر آثار خوب دیده و شنیده می‌شود.

 این نوازنده همچنین گفت: البته باوجود نقطه‌ضعف‌هایی که در جامعه و موسیقی وجود دارد، باز تلاش جوانان فعال عرصه موسیقی جای امیدواری دارد، چرا که همه جوانان برای بقای موسیقی تلاش می‌کنند و قطعاً با بالاتر رفتن دانش جوانان، کارهای ارزنده‌تری خلق خواهد شد.