آخرین خبر

حامی: افسردگی نگرفته‌ام، از مافیای موسیقی خسته‌ام

حمید حامی خواننده پاپ در محفل «اتفاق ترانه» گفت: افسردگی نگرفته‌ام اما از فضای موسیقی کشور و خواندن خسته شده‌ام؛ گویی مافیایی دارد برای سرنوشت موسیقی کشور تصمیم می‌گیرد.

به گزارش آوای ایرانیان، سی‌وپنجمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» با اجرای اهورا ایمان و با حضور حمید حامی، بامداد بیات، عباس محمدی، حسن علیشیری، آرش نصیری، علیرضا ظریف، فریدون علی‌خواه و علی بنیادی، عصر دیروز (شنبه ۵ آبان‌ماه) در تماشاخانه مهر برگزار شد.

حامی با ابراز خرسندی از حضور در جمع ترانه‌سرایان گفت: من چند سال پیش در برنامه‌ای مشابه اتفاق ترانه، در فرهنگسرای ارسباران حضور و از نزدیک با ترانه‌سرایان دیدار داشتم، اما جای تاسف است که حضور من در چنین محافلی کمرنگ شده و امروز از اهورا ایمان تشکر می‌کنم که من را به اتفاق ترانه آورد و پس از سال‌ها در میان ترانه‌سرایان قرار گرفتم. باید بگویم در این چند سال ترانه‌سرایان بسیاری دیده شده‌اند و افسوس که من ترانه‌های آنها را نشنیده‌ام و آنها را نمی‌شناسم.

وی ادامه داد: برای من ترانه‌های بسیاری ارسال می‌شود، اعتقاد دارم اگر یک هنرمند ارزش کارش را بداند درخواست نمی‌کند که کارش را یک خواننده ببیند، ما هستیم که باید به سراغ ترانه‌سرایان برویم، اگر مدام به تهیه‌کننده‌ها بگویم «فلان قطعه من را در سریال یا فیلم خود کار کنید» کاری حرفه‌ای نیست، متاسفانه فاصله‌ای میان خوانندگان، آهنگسازان و ترانه‌سرایان ایجاد شده که می‌توان با حضور در این محافل این شکاف را پر کرد.

این خواننده پاپ به وضعیت این روزهای موسیقی در کشور اشاره کرد و گفت: نمی‌گویم که افسردگی گرفته‌ام اما چند سالی است که حالم خوب نیست، از فضای موسیقی کشور، از خواندن خسته شده‌ام، گویی مافیایی در موسیقی وجود دارد و آن مافیا است که برای همه موسیقی کشور تصمیم می‌گیرد. برای اجرایی در تالار وحدت درخواست دادم، اما به دلایلی نتوانستم کارم را برای اجرا روی صحنه ببرم.

وی بعد از صحبت‌های خود برای مخاطبان حاضر در برنامه اتفاق ترانه یکی از کارهای خود را به صورت زنده اجرا کرد.

* وجود پول‌های کثیف در موسیقی

علیشیری نیز در این برنامه اظهار داشت: امروز متاسفانه وجود برخی پول‌های کثیف و فعالیت‌های دولتی در موسیقی، فضایی گلخانه‌ای را به وجود آورده است که افراد محدودی برای سلیقه مردم تصیمیم می‌گیرند، زمانی هر خواننده‌ای و هر سبکی از موسیقی مخاطبان خاص خود را داشت، اما امروز متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که در شهر پرجمعیت تهران تنها سه سالن مناسب اجرای موسیقی وجود دارد که این سه سالن هم توسط همان تهیه‌کنندگان تا آخر سال رزرو شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه یک عده‌ای با پول‌های کثیف وارد عرصه موسیقی می‌شوند، استعدادی را پیدا می‌کنند، کسی که یک قطعه از آهنگ‌هایش تبلیغ می‌شود، تمامی بلیبوردهای شهر برای وی اجاره می‌شود، تهیه‌کننده در ۴ سانس برایش کنسرت برگزار می‌کند و زمانی که دوره آن خواننده تمام شد، آن را کنار می‌گذارد و به سراغ شخص دیگری می‌رود.

این ترانه‌‌سرا خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای موسیقی به سمتی پیش رفته است که کسانی که بیشتر توسط مردم شناخته می‌شوند، فعالیت بیشتری دارند و استعدادهایی همچون حمید حامی و نیما مسیحا در میان این هیاهوی بی‌ثمر گم می‌شوند، کسانی که به دنبال هنر ناب هستند و خط اصیل هنر را دنبال می‌کنند در حجم گسترده‌ای از خوانندگان دوره‌ای گم می‌شوند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حامی: افسردگی نگرفته‌ام، از مافیای موسیقی خسته‌ام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید