آخرین خبر

پسر حسین علیزاده: پدرم آهنگ‌ساز مدرنی است

آوای ایرانیان: آلبوم “یادهای پراکنده” به آهنگسازی صبا علیزاده رونمایی شد.

به گزارش آوای ایرانیان، صبا علیزاده عصر امروز (جمعه ۲۵ آبان ماه) پیش از رونمایی عمومی از آلبوم “یادهای پراکنده”، در نشست خبری خود با اهالی رسانه در توضیحی کلی درباره این آلبوم اظهار کرد: به تصور من قطعه‌های این آلبوم همانند ۱۰ تابلو در کنار هم چیده شده‌اند. این قطعات در عین این که می‌توانند با هم از نظر فرم و ساختار مرتبط باشند، تضادها و تفاوت‌هایی هم با هم دارند و از نظر فضاسازی ساختارهای مختلفی دارند.

او با بیان این که “این آلبوم تلفیقی از کمانچه و الکترونیک است”، ادامه داد: آلبوم “یادهای پراکنده” اولین چیزی است که از من ضبط شده است. ساز اصلی من کمانچه است و به طور کلی هم از این ساز بسیار الهام می‌گیرم اما در عین حال به سمت موسیقی الکترونیک هم کشیده شدم و در این اثر از هر دوی آنها بهره گرفتم.

علیزاده درباره ساختار تلفیقی ساز کمانچه و موسیقی الکترونیک در این آلبوم، بیان کرد: قطعه‌های مختلف آلبوم ساختارهای مختلفی دارند. در برخی قطعات کمانچه نخست و سپس بخش الکترونیک ساخته شده و در برخی دیگر این فرآیند برعکس بوده است. بنابراین می‌توان گفت که ساختار مشخص و یکسانی برای همه قطعات وجود ندارد.

او آلبوم “یادهای پراکنده” را تجربه زیستی خود در سال‌های اخیر دانست و در این باره توضیح داد: این آلبوم تجربه زیستی من در ۴ سال اخیر و به ویژه از زمانی است که شاخه تجربی به موسیقی من اضافه شد. هر کدام از این قطعات آلبوم به شکل ساختار متفاوت‌اند، ولی روح آنها به هم مرتبط است و کمانچه آنها را به هم وصل می‌کند.

علیزاده گفت: از این جهت می‌گویم آلبوم “یادهای پراکنده” تجربه زیستی من است، هر کدام از این قطعات به نوعی با یکی از تجربه‌هایم در ۴ سال اخیر مرتبط هستند.

این آهنگ‌ساز همچنین درباره علت موزیک ویدئو در آلبوم “یادهای پراکنده” نیز اظهار کرد: معتقدم امروز زبان جدید ارتباط گرفتن با مخاطب، ویدئو است و مخاطب می‌توان خیلی بیشتر و بهتر با آن ارتباط برقرار کند. ما نیز به همین خاطر به سراغ ویدئو رفتیم.

او در بخشی از سخنان خود درباره تاثیر پدرش، حسین علیزاده، در زندگی حرفه‌ای‌ خود گفت: من شانس زندگی با پدر و مادری را داشتم که اهل موسیقی بودند و آرشیو خوبی هم داشتیم. بر خلاف آن چه تصور می‌شود که چون حسین علیزاده به صورت تخصصی تار می‌زند پس نگاه سنتی به موسیقی دارد، پدرم بسیار آهنگ‌ساز مدرنی است و طبیعتا خانواده‌ام در نگاه من به موسیقی تاثیر داشته‌اند.

بهزاد شهروان، از سازندگان موزیک ویدئوهای آلبوم “یادهای پراکنده” نیز در سخنانی درباره ساختار این ویدئوها توضیح داد: فضایسازی این کار بر اساس تلفیق عکاسی و ۳D بوده است. شخصیت‌های این ویدئوها دارای جزئیات نیستند و این گونه طراحی شده‌اند که انگار همه آنها به شخصیت اصلی داستان بازمی‌گردند.

امیر مقتدر، از سازندگان ویدئو این آلبوم نیز بیان کرد: من دیر به گروه اضافه شدم و در فرصت کمی که داشتم قطعات را گوش کردم و بدون آن که بخواهم تصویر ذهنی آقای علیزاده را بدانم، باهم مشورت کردیم به نتیجه رسیدیم. در نهایت به یک خروجی مینیمالیستی رسیدیم که هر کسی می‌تواند برداشت خود را داشته باشد که از نظر من گذران عمر است.

همچنین نیما جوان که پخش آلبوم “یادهای پراکنده” را بر عهده دارد در سخنانی گفت: این همکاری از لذت‌بخش‌ترین همکاری‌های من محسوب می‌شود.صبا هنرمند قابل احترامی است و برای تمام اعضای گروهش ارزش قائل است. در فضایی که همه به سختی کارشان را پیش می‌برند، او آنچنان با عشق کار خود را معرفی می‌کند که انگار تمام موانع را پشت سر گذاشته است.

در این نشست از ۳ موزیک ویدئوی آلبوم “یادهای پراکنده” به نام‌های “بن بست لادن، پلاک ۵”، “مرثیه‌ای برای آب” و “خونین شهر” و همچنین ۲ قطعه موسیقی به نام‌های “سلام بر خاک” و “رویا” پخش شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پسر حسین علیزاده: پدرم آهنگ‌ساز مدرنی است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید