آخرین خبر

چند دلیل برای اینکه اپلیکیشن “برنده باش” را استفاده نکنیم!

آوای ایرانیان: برنده باش یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار این روزهای کاربران ایرانی است که توانسته هزاران کاربر را به لطف حضور محمدرضا گلزار در این مسابقه تلویزیونی جذب کرده و با توجه به شوی چند ده میلیون تومانی که در هر برنامه به راه می‌اندازد، به صورت تصاعدی به تعداد کاربرانش بیفزاید که در این گزارش قصد داریم به زوایای مختلف این اپلیکیشن پرداخته و به دلایلی که استفاده نکردن از اپلیکیشن برنده باش را توجیه می‌کنند، بپردازیم.

ابتدا باید توجه کنید  اپلیکیشن برنده باش که توسط محمدرضا گلزار، بازیگر و سوپراستار سینمای ایرانی تبلیغ می‌شود مربوط به رسانه ملی نیست و عملا یک شرکت خصوصی آن را هدایت و مدیریت می‌کند و تا جاییکه متوجه شدیم صرفا آنتن صدا و سیما توسط یک گروهی خریداری شده و رسانه ملی از این طریق منتفع گردیده است.

barandeh-bash7 5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن برنده باش (برنده شو) را استفاده نکنیم!

در ادامه به دلایلمان می‌پردازیم.

۱- عملکرد اپلیکیشن برنده باش کُند و طاقت فرساست!

اولین اشکالی که جدا از هر اتفاق دیگر شاهد آن هستیم، کندی قابل لمس و حسی است که در این اپلیکیشن وجود دارد. در تستی که ما برای نوشتن این مطلب انجام دادیم، ثبت پاسخ هر سوال زمان‌بر بود و عملا پاسخ به ۵ سوال تستی زمان زیادی را از ما گرفت. بدین ترتیب می‌توان گفت که مسئولین اپلیکیشن برنده باش پیش بینی حضور گسترده کاربران را علی‌رغم تبلیغات فراوان‌شان انجام نداده‌اند.

گفتنی است که تست نگارنده این مطلب در حوالی ۳ بامداد بوده و عملا بایستی خلوت‌ترین زمان این اپ در طی ۲۴ ساعت باشد! در ضمن این کندی سرور را اگر کنار زمان‌مند بودن هر سوال بگذاریم، خدای نکرده به نتایج خاصی می‌رسیم که اصلا قصد نتیجه گیری از آن را نداریم!

barandeh-bash8 5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن برنده باش (برنده شو) را استفاده نکنیم!

۲- علی‌رغم همه تبلیغات و القائات، اپلیکیشن برنده باش رایگان نیست!

هر که پولش بیشتر، شانسش بیشتر

قطعا شما هم مثل ما تصور می‌کردید که جوایز چند ده میلیون تومانی این برنامه از طریق اسپانسر یا هزینه شخصی پرداخت می‌شود و شرکت کنندگان صرفا از طرق پاسخ‌دهی رایگان به یک سری از سوالات امکان حضور در این برنامه را دارند ولی زهی خیال باطل که تصور ما و شما اشتباه بوده است!

کاربر در اولین استفاده صرفا ۵ شانس رایگان برای حضور در اپلیکیشن برنده باش را داشته و پس از پاسخ‌دهی اشتباه به ۵ سوال می‌بایست بسته‌های مختلف ۲۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومانی این اپ را خریداری کند که هر کدام امکان حضور دوباره متفاوتی را به شما اعطا می‌کنند!

barandeh-bash2 5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن برنده باش (برنده شو) را استفاده نکنیم!

برای رسیدن به اعداد میلیونی امتیازات شرکت کنندگان در برنامه تلویزیونی بایستی هزینه‌های هنگفتی پرداخت شود که در صورت به ثمر نشستن آن طبیعتا هیجان برنده شدن در برنامه به آن مقداری نخواهد بود که عملا در تلویزیون وانمود می‌شود! ( تعدادی از شرکت کنندگان حتی با صفر تومان از برنامه خارج می‌شوند!)

از سوی دیگر ده‌ها هزار نفر کاربری را تصور کنید که قطعا به مرحله ۴ نفر آخر نمی‌رسند و عملا هر کدام در صورت هزینه کرد ۱۰ هزار تومانی به سود میلیاردی برای برگزار کننده تبدیل خواهند شد که فی نفسه اشکال نداشته ولی تضاد آن با تبلیغات انجام شده قطعا مشکل بزرگی است. همچنین یک سوال بزرگ اینکه اگر این یک گونه‌ای از قمار یا شبکه هرمی یا هر موضوع مشابه این چنینی نیست، پس چیست؟

barandeh-bash5 5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن برنده باش (برنده شو) را استفاده نکنیم!

۳- مالکیت اپلیکیشن برنده باش در ابهام!

به طرز عجیبی مسئولین این اپلیکیشن روی استفاده از شهرت محمدرضا گلزار اصرار دارند و نشانه خاصی از شرکت پشتیبان این اپ نیست. یک شماره تلفن که طبیعتا با هزینه اندکی قابل تامین است و به جز آن هیچ راه ارتباط مطمئنی در سایت این اپلیکیشن مشاهده نمی‌شود.

جدا از راه‌های ارتباطی آیا نباید مردم با شرکت یا پشتیبان اصلی یک اپلیکیشن که میلیاردها تومان به حساب آن واریز می‌کنند، آشنا شوند؟ طبیعتا با توجه به شناخت ما از موارد مشابه مانند پولیک  و… نگرانی‌ها را پیرامون این اپلیکیشن بیش از پیش می‌کند که نیازمند شفاف سازی هر چه بیشتر توسط روابط عمومی این برنامه است.

نکته دیگر، در سایت اصلی این اپلیکیشن است که دامنه آن متعلق به یک فرد بوده و ابهامات پیرامون فعالیت برنده باش و پشتیبان آن را بیش از پیش می‌کند؛ چرا که در صورت رسمی بودن فعالیت این سایت علاوه بر وجود نماد الکترونیکی می‌بایست مشخصات یک شرکت حقوقی در whois دامنه آن وجود داشت نه یک شخص حقیقی با اطلاعات کاملا متفاوت نسبت به اطلاعات تماس برنده باش!

barandeh-bash-22 5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن برنده باش (برنده شو) را استفاده نکنیم!

۴- شگرد راهیابی به برنامه تلویزیونی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که مهم شگرد راهیابی به  برنامه تلویزیونی چیست و این سوال زمانی بیشتر پیش می آید که شاهد حضور چهره های تکراری در برنامه هستید، به اذعان برخی شرکت کنندگان که در طول هقته گذشته با خرید بسته های مختلف سوال ، بیشترین وقت خود را مشغول جواب دادن به اپلیکشن کرده اند تا شانس خود را افزایش دهند، در واقع با ترویج این شگردها، شعار سازندگان این برنامه مبنی بر “افزایش سرانه مطالعه” زیر سوال قرار میگرد و در واقع حضور در این برنامه هیچ ارتباطی با سطح مطالعه ندراد و صرفا باید یک هفته با خرید بسته های گرانقیمت، امتیازهای خود را افزایش دهید و بدون شک یکی از دلایلی که در این برنامه شاهد حضور افرادی با سطح معلومات پایین هستیم، میتواند همین شگرد باشد.

 

 

barandeh-bash3 5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن برنده باش (برنده شو) را استفاده نکنیم!

با توجه به حضور ۸ نفر در هر هفته، آیا با رسیدن کاربران تازه وارد در سه ماه آینده به اعداد مذکور باز هم فرصت به حضور در مسابقه اصلی خواهد رسید یا به بهانه‌های مختلف از حضورشان جلوگیری می‌شود؟ بازهم تکرار می‌کنیم که قطعا هر نفر جلوتر از شما که کاربر جدید هستید، شانس بیشتری در سه ماه آینده خواهد داشت و به نظر می‌رسد این رشته بی پایانی است که صرفا یک برنده دارد و آن شرکت و صاحب امتیاز این مسابقه است!

۵- سوالات اپلیکیشن برنده باش بسیار سخت و متفاوت نسبت به تلویزیون!

شاید این دلیل عجیب‌ترین بخشی است که برای استفاده نکردن از اپلیکیشن برنده باش می‌توان نام برد. قطعا اگر بیننده مسابقه تلویزیونی باشید، می‌دانید که سوالات محمدرضا گلزار به قدری ساده است که همه را به این توهم می‌اندازد که “من قطعا برنده ۲۰۰ میلیون تومان می‌شوم!” ولی این توهم با همان سوال اول اپلیکیشن به باد می‌رود، چرا که سوالات به قدری سطح بالا (نسبت به برنامه تلویزیونی) طراحی شده که بسیاری از آن‌ها در زمان محدود ۳۰ ثانیه‌ای قابل پاسخ‌دهی نیست!

سختی سوالات ما را به سمت و سوی یک شائبه بزرگ می‌برد و آن هم تمایل مسئولین برنده باش برای خرید بسته‌هایی است که در ظاهر اجباری نیستند!

 

منبع: آی تی رسانه

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چند دلیل برای اینکه اپلیکیشن “برنده باش” را استفاده نکنیم!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید