آخرین خبر

ماجرای حذف نام شجریان از بنر تبلیغاتی یک فیلم مستند

آوای ایرانیان: در پی حذف حذف نام شجریان از بنر تبلیغاتی «چاووش؛ از درآمد تا فرود»، هانا کامکار درباره علت این اتفاق توضیحاتی داد.

 

 ماجرای حذف نام شجریان از بنر تبلیغاتی یک فیلم مستند

مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» اثری است که توانسته به یک رویداد مهم موسیقی کشور بپردازد، مستندی که به دور از حاشیه هم نمانده است. این مستند که تازه‌ترین اثر هانا کامکار و آرش رئیسیان است، با حضور بیش از بیست نفر از اعضای این کانون مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، خانواده کامکار و… ساخته شده است، اما در بیلبورد تبلیغاتی‌اش که بر سطح شهر نصب شده، نام اسامی حذف شده است. در بعضی از خبرها چنین مطرح شد که در طرح تبلیغاتی که از سوی عوامل این مستند، برای نصب به ارشاد استان تهران ارائه شده، این اتفاق افتاده است. هانا کامکار یکی از کارگردانان این مستند از صحت و سقم این اتفاق گفت.

اگر اسامی را حذف نکنید، بیلبورد تبلیغاتی کار نمی‌شود
هانا کامکار کارگردان مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» درباره حذف اسامی این اثر در بنر تبلیغاتی شهری گفت: درباره حذف، ما هیچ صلاحدیدی نداشتیم. کل پوستر را داده بودیم که روی بنرها بزنند، اما اینکار را انجام ندادند و گفتند که نام‌ها را حذف کنید. ما در ابتدا مخالفت کردیم و گفتیم که اینکار را نمی‌کنیم، آنها هم به ما اعلام کردند که در این صورت بنر را نصب نمی‌کنیم. در ادامه به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه مبارزه این است که فیلم و اساتید خوب دیده شوند تا اینکه بخواهیم کلاً امکان دیده شدن این اثر را بگیریم.

حدس ما این بود که حذف اسامی به خاطر استاد شجریان بوده است
این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا حذف اسامی به خاطر حضور نام استاد شجریان بوده است؟ عنوان کرد: ما نمی‌دانیم به خاطر حضور چه کسی بوده است، اما حدس ما بر این بود، چون بقیه نام‌ها مشکلی نداشته ‌است، اما به ما اعلام نکرده‌اند به خاطر چه نامی بوده است. به ما فقط گفتند باید اسامی را از روی پوستر حذف کنید.

حضور شجریان هم حذف شد؟
این عضو گروه کامکار درباره اینکه آیا قسمت‌هایی از حضور استاد شجریان در این مستند حذف شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: نه اصلاً چنین مطلبی را اعلام نکردند. تنها حدس ما این است که حذف اسامی به دلیل نام استاد شجریان بوده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ماجرای حذف نام شجریان از بنر تبلیغاتی یک فیلم مستند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید