آخرین خبر

«مادرم ایران» جهانی می‌شود

آوای ایرانیان: شرکت ناکسوس، موسسه انتشاراتی موسیقی آلمانی، با تبلیغات گسترده‌ای در سطح بین‌المللی انتشار اولین آلبوم «مادرم ایران» اثر علی رهبری را در بازار جهانی آغاز کرد.

اولین آلبوم مجموعه «مادرم ایران»، با قطعه نوحه خوان (داستان روز عاشورا) شروع می‌شود که علی رهبری آن را به حسین علیزاده تقدیم کرده است. این اثر را علی رهبری در سن ۲۳ سالگی نوشته است، در ابتدا این اثر برای ویولن و ارکستر نوشته شده بود که اخیراً با تغییراتی در پراگ توسط ارکستر سمفونیک متروپولیتن جمهوری در حالی ضبط شده که سولیست این قطعه پائولا رهبری همسر این آهنگساز بین المللی بوده است. در طی همکاری چندین‌ساله علی رهبری با موسسه ناکسوس، این اولین آلبومی است که علی رهبری در آن اثری از خودش را برای این موسسه رهبری می‌کند.

دیوید دنتون از منتقدین مشهور موسیقی کلاسیک در جولای ۲۰۱۹ در لندن، در مقاله ای سبک علی رهبری را ستایش کرده و می‌نویسد: «این هنرمند دارای سبک منحصر بفرد و بسیار شخصی است. با وجود اینکه علی رهبری عمدتاً سیستم آتونال را رد می‌کند، ولی در عین حال موسیقی‌اش مدرن و تجربی جلوه می‌کند و چقدر حیف است که این هنرمند اکثر وقتش را صرف رهبری ارکستر کرده و شهرت جهانی‌اش را هم بیش‌تر به عنوان رهبر ارکستر پیدا کرده است و فرصت کافی برای نوشتن آثاری بیش‌تر نداشته است. آلبوم دوم «مادرم ایران» با صدای محمد معتمدی در پاییز سال جاری منتشر خواهد شد.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مادرم ایران» جهانی می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید