آخرین خبر

«مگس» دنبال تماشاگر است

کارگردان «مگس» از تلاش گروه اجرایی این نمایش برای به صحنه بردن یک تئاتر متفاوت و تماشاگرپسند با حفظ مولفه‌های علمی یک اثر نمایشی سخن گفت.

توحید معصومی، کارگردان نمایش «مگس» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این اثر نمایشی توضیح داد: «خوشبختانه میزان فروش و رضایت تماشاگران در این چند روزی که از اجرای نمایش در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر می‌گذرد، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مخاطب هستیم که منجر به واکنش‌های مثبتی از سوی تماشاگران شده است. به هر حال مخاطب روی صحنه با نوعی از طنز گروتسک مواجه می‌شود که دربرگیرنده حس و حال متفاوتی بوده و توانسته او را با اثر همراه کند.»

وی درباره شباهت‌های اجرای این اثر نمایشی با نمایش «خانواده تت» که چند سال گذشته توسط مائده طماسبی روی صحنه رفته بود، بیان کرد: «جالب است بدانید که من اجرای این نمایش را ندیده بودم و بدون هیچ ذهنیت برگرفته از این اجرا تصمیم به کارگردانی نمایش «مگس» کردم. به هر حال نمایشنامه «خانواده تت» از جمله آثار نمایشی مورد علاقه‌ام بوده که من فضای آن را بسیار دوست داریم و هر بار این انگیزه را پیدا می‌کردم که بتوانم در فرمی جدید روی این اثر نمایشی کار کنم. خوشبختانه این اتفاق با همکاری ایوب آقاخانی آغاز شد و من با مشاوره‌هایی که در حوزه دراماتورژی با او انجام دادم سعی کردم با کم کردن شخصیت‌های نمایشنامه از ۱۴ نفر به ۴ نفر فضای متفاوتی را خلق کنم که تفاوت‌های زیادی با متن اصلی داشته و نام آن «مگس» شد.»

نمایش «مگس» به نویسندگی اشتفان ارکنی، دراماتورژی ایوب آقاخانی و توحید معصومی و کارگردانی توحید معصومی، ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در تالار سایه روی صحنه می‌رود. در این نمایش ایوب آقاخانی، سامان دارابی، مرضیه صدرایی، الهه زحمتی به عنوان بازیگر حضور دارند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مگس» دنبال تماشاگر است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید