آخرین خبر

نمایشگاهی برای فرهنگسازی خرید عکس

سالانه عکس گالری مژده با نمایش عکس‌هایی به قیمت یک تا ۹۰ میلیون تومان برپاست.

نمایشگاهی برای فرهنگسازی خرید عکس

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از روابط عمومی گالری مژده، سالانه عکس این گالری با نمایش ۸۱ عکس از ۷۴ هنرمندان پیشکسوت و جوان عصر روز جمعه هشتم شهریورماه افتتاح شد و تا پانزدهم شهریور میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مژده که شهریورماه سال گذشته نخستین حراج عکس ایران را در محل این گالری برگزار کرد و با استقبال بازدیدکنندگان و مجموعه‌داران روبرو شد، این بار با برپایی سالانه عکس، تلاش کرده است ضمن نمایش بخشی از توانایی‌های جامعه عکاسان ایران، شرایط مطلوبی را فراهم کند تا خریداران آثار تجسمی، بتوانند بنا به سلیقه و نگاه هنریشان، خرید عکس را نیز به سبد کالاهای فرهنگی خود اضافه کنند.

مژده طباطبایی مدیر گالری مژده درباره این رویداد گفت: در شرایط  فعلی با توجه به بالا رفتن قیمت کاغذ و چاپ، برپایی حراج عکس به نفع عکاسان نبود وعکاسان با برگزاری آن از نظر اقتصادی صدمه می‌دیدند. چون در حراج، عکاسان مجبور می‌شوند قیمت عکس خود را پایین‌تر از قیمت گالری تعیین کنند. از این رو، رویداد مذکور را آزاد برگزار می‌کنیم تا عکاسان بتوانند از امکانات موجود خود برای شرکت در این رویداد استفاده کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه اتفاق خوبی برای عکاسان جوان رقم خورد و برخی از آن‌ها که در این رویداد عکسشان به نمایش درآمد، پیش‌تر حتی شانس این را نداشتند که در یک نمایشگاه گروهی شرکت کنند.

طباطبایی درباره فروش آثار گفت: به نظرم استقبال از این نمایشگاه از هر نظر خوب بوده و تا پایان نمایشگاه شاهد رقم خوردن اتفاقات جالب توجهی خواهیم بود. هدف اصلی ما در برپایی این نمایشگاه جاانداختن فرهنگ خرید عکس است. تا پیش از برپایی حراج عکس و این سالانه مخاطبان بیشتر عادت کرده بودند که از تماشای عکس در نمایشگاه لذت ببرند و کمتر به فکر خرید عکس باشند. این نمایشگاه برای روز نخست نیز فروش خوبی داشت و حتی شاهد فروش تمام نسخه‌های برخی از عکس‌ها بودیم.

در نخستین حراج عکس گالری مژده، ۸۰ عکس به نمایش درآمد که ۳۵ عکس به فروش رفت. گالری مژده واقع در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایشگاهی برای فرهنگسازی خرید عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید