آخرین خبر

گلایه تهیه‌کننده «مرضیه» از بودجه اندک سریال‌سازی در تلویزیون

به گزارش آوای ایرانیان،تهیه کننده سریال «مرضیه» گفت: در شرایط فعلی برای سریال‌سازی بودجه بسیار اندکی در نظر گرفته شده و همان بودجه اندک را نیز سر موقع به تلویزیون نمی دهنکه بین پروژه های تولید تقسیم کند.

سریال مناسبتی «مرضیه» به تهیه کنندگی «مجید اوجی» چند روزی است از شبکه دو سیما پخش می شود. این تهیه‌کننده با انتقاد به وجود هجمه های زیادی که این روزها به سریال سازی در تلویزیون وارد می شود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط فعلی برای سریال‌سازی بودجه بسیار اندکی در نظر گرفته شده و همان بودجه اندک را نیز سر موقع به تلویزیون نمی دهند که بین پروژه های تولید تقسیم کند. پس از بررسی برآوردها و مشکلات در این حیطه به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر نمی شود توقع زیادی از تلویزیون در عرصه سریال سازی داشت.

به جای حمایت فقط هجمه وارد می کنند

اوجی با تاکید بر اینکه نه فقط تهیه کنندگان بلکه همه اعضای تیم تولید در شرایط بسیار بحرانی کار می‌کنند خاطر نشان کرد: با همه مشکلات که مهم ترین آنها بودجه سریال است یک مجموعه تلویزیونی ساخته می شود و روی آنتن می آید اما به جای اینکه حمایت شود با سیلی از انتقادها رو به رو می شود. ما بارها شاهد بودیم که یک سریال با بودجه اندک ساخته شده است اما مخاطبان و یا منتقدان بدون اینکه بدانند گروه در چه شرایطی کار کرده است شروع به نقد می کنند. اصولا تا جایی که من دیدم هجمه‌ها علیه سریال سازی زیاد است. انگار که به سختی‌هایی که در تولید یک مجموعه وجود داشته و اینکه تلویزیون در این شرایط بحرانی کارها را جلو می‌برد، بی توجه هستند. آیا خودشان با همین شرایط فعلی می توانند سریال های بهتری بسازند؟ آن هم سریال مناسبتی؟

در شرایط سخت شغلم را کنار نمی گذارم

این تهیه کننده با اشاره به اینکه با همین وضعیت موجود هنوز عده ای درحال ساخت سریال برای تلویزیون هستند ادامه داد: بیش از ۴۰ سال است که تهیه کننده هستم. درسش را خواندم، برای این شغل زحمت کشیدم. شغل شما خبرنگاری است. آیا می توانید شغلتان را ترک کنید و بروید کار دیگری انجام بدهید؟ اگر به این کار علاقه داشته باشید سعی می کنید مشکلات را حل و حداقل کمترش کنید. من نمی توانم شغل ۴۰ ساله خود را کنار بگذارم بلکه سعی دارم شرایط را بهتر کنم.

اوجی همچنین با تاکید بر اینکه تلویزیون از خود پولی ندارد، بیان کرد: برای ساخت سریال‌های خوب و با کیفیت باید به تلویزیون بودجه داد. حتما اگر پول باشد پروژه‌ها از  وضعیت بحرانی در می آیند و  گروه با آرامش بیشتر سعی می کنند کار خوب تولید کنند.

هزینه سریال‌سازی در هر پروژه متفاوت است

تهیه کننده سریال «بی قرار» درباره هزینه ساخت هر دقیقه سریال در تلویزیون نیز توضیحاتی داد: هزینه سریال سازی در تلویزیون بنا به نوع پروژه تغییر می‌کنند. به عنوان مثال یک مجموعه تلویزیونی را می توان با دقیقه‌ای ۲ میلیون تومان ساخت ولی سریال دیگری را با دقیقه ای ۹ میلیون ساخت.

اوجی همچنین خاطرنشان کرد: گاهی دیده می شود که سیما صلاح می بیند برای سریالی بودجه بیشتری در نظر بگیرد و  این به خاطر سیاست‌هایی است که مدیران تلویزیون دارند اما نمی توان گفت که بین یک پروژه با دیگر پروژه تبعیض قائل می شوند بلکه ترجیح داده می شود برای یک سریال هزینه بیشتری شود.

بودجه اندک هم به موقع به دستمان نرسید

وی درباره بودجه سریال «مرضیه» نیز اعلام کرد: نمی خواهم درباره میزان بودجه سریال صحبت  و یا حتی اعلام کنم که مرضیه با چه بودجه ای ساخته شد. گله کنم و یا هر چیز دیگری، فقط می خواهم به خاطر همان مشکلاتی که ذکر کردم همین بودجه اندک هم به موقع به دست ما نمی‌رسد تا بین گروه تزریق کنیم و کار را جلو ببریم.

این تهیه‌کننده در پایان این گفت وگو  ضمن بیان اینکه تمام تلاش خود را کرده تا با تمام مشکلات سر راه، سریال مرضیه را برای پخش به ماه محرم برساند نیز گفت: پیش تولید «مرضیه» از خرداد امسال آغاز شد ما باید سریال را به ماه محرم می رساندیم تا تلویزیون بتواند آن را روی آنتن ببرد. همه ما تلاش کردیم و ساعت ها کار کردیم. بله، شاید می شد سریال بهتری ساخت اما با بودجه بهتر و زمان بیشتر.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گلایه تهیه‌کننده «مرضیه» از بودجه اندک سریال‌سازی در تلویزیون”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید