آخرین خبر

ارکستر سمفونیک صداوسیما «فجر۳۵» را آغاز می‌کند/جشن تولد ۲۵۰ سالگی

ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما به رهبری آرش امینی با حضور یک نوازنده مطرح روسی اولین کنسرت رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را افتتاح می‌کند.

آرش امینی آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما ضمن اشاره به حضور این مجموعه موسیقایی در جریان برگزاری اولین کنسرت سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برنامه پیش روی ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما که به نوعی اولین اجرای رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر محسوب می‌شود در دو بخش برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به موضوعیت جشنواره موسیقی فجر که همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است قسمت اول برنامه با چند قطعه ایرانی از جمله «نیایش یزدان» حشمت سنجری که محتوایی آیینی-ملی دارد در نظر گرفته شده است. در بخش دوم کنسرت نیز به مناسبت اینکه سال ۲۰۲۰ با ۲۵۰ سالگی بتهوون هم‌زمان شده تصمیم داریم قطعاتی را با همین مناسبت اجرا کنیم که از آن جمله می‌توان به اورتور راگمونت اشاره کرد. ضمن اینکه اجرای سمفونی ۸ بتهوون با حضور گراف مورژا نوازنده شناخته شده کشور روسیه از دیگر بخش‌های کنسرت ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما در اجرای افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

این آهنگساز و رهبر ارکستر که در کارنامه کاری خود حضور در ارکسترها و مجموعه‌های مختلف حوزه موسیقی به چشم می‌خورد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما بیان کرد: مجموعه ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما مدتی است که با مدیریت محمدمهدی نراقیان در دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز کرده است. البته بعد از اینکه دوستان از بنده برای حضور در این مجموعه دعوت کردند، جلسات متعددی برای وضعیت ارکستر برگزار شد تا بتوانیم به وضعیت مناسب‌تری برسیم. به همین منظور در همین چهار ماه حدود ۲۵ نفر به مجموعه ارکستر اضافه شده‌اند که خوشبختانه در ارتقای روند کیفی ارکستر شرایط مطلوبی را به وجود آورده است.

امینی گفت: تمام تلاش ما بر این است که شرایط ارکستر هم از نظر فنی و هم اداری وضعیت استانداردی پیدا کند. این در حالی است که بنده معتقد به این نیستم نوازنده‌ای که در ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما حضور پیدا می‌کند، دیگر نباید در ارکستر دیگری باشد من فقط معتقدم فعالیت‌های ارکستر به صورت منظم انجام شده و نوازندگان باید در تمرین‌ها حضور پیدا می‌کنند. کما اینکه اکر یک نوازنده در این ارکسترها دائم مشغول به نوازندگی و نواختن ساز باشد، قطعاً نه تنها ضرری ندارد که می‌تواند مفید فایده هم باشد. به هر حال ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما نهایت تلاش خود را می‌کند تا از این فرصت‌ها استفاده مناسبی کند و امیدوارم از این پس بتوانیم فعالیت‌های پیش رو را به درستی و منظم پیگیری کنیم.

ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما به رهبری آرش امینی ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه ۲۴ بهمن در تالار وحدت تهران اولین کنسرت سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود. این در حالی است که ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارکستر سمفونیک صداوسیما «فجر۳۵» را آغاز می‌کند/جشن تولد ۲۵۰ سالگی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید