به گزارش آوای ایرانیان، رامین بهنا نوازنده و آهنگساز درباره فعالیت این روزهای خود گفت: نزدیک دو ماه در قرنطینه بودم و بعد مثل خیلی‌های دیگر کمی از این حالت خارج شدم. کلاس‌های آموزشی را مدتی به‌صورت آنلاین برگزار می‌کردم و الآن کلاس‌هایم به‌صورت حضوری شده است.

وی افزود: در این ایام از لحاظ کاری چندان بیکار نبودم و تولیداتی داشتم و خواهیم داشت. از قبل با دوستان تولید یک سری تک‌ترک‌ها را شروع کرده بودیم و همین‌طور به کارمان ادامه دادیم.

این آهنگساز درباره قطعاتی که در این مدت منتشر کرده است عنوان کرد: یکی از ترک‌ها “جفا” نام دارد که با صدای مانی صفی‌خانی منتشر شد. پس از آن هم یک قطعه بی‌کلام به نام “مسیح آسمان” منتشر کردم. در حال حاضر نیز آهنگ‌هایی که با امید نعمتی و رضا رامتین‌نیا کار کرده بودم، آماده انتشار هستند.

بهنا در پاسخ به این سؤال که کرونا چقدر در فعالیت‌های موسیقی تأثیرگذار بوده، اظهار داشت: من کار خودم را انجام می‌دادم و کرونا بر روی کار من تأثیر آنچنانی نداشت. در مورد برنامه‌های آینده هم باید بگویم ما واقعاً نمی‌توانیم درباره آینده پیش‌بینی کنیم. من همین‌طور جلو می‌روم تا ببینم چه می‌شود ولی واقعاً نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی نظرش درباره آموزش آنلاین را این‌گونه مطرح کرد: آموزش آنلاین چند سال است که در خارج از کشور استفاده می‌شود و ما تا پیش از کرونا کمتر از این بستر استفاده می‌کردیم. البته من نیز قبل از این ماجرا برای هنرجویانی که مسیرشان دور بود چنین برنامه‌ای داشتم ولی به این شدت نبود. مسلماً آموزش آنلاین با آموزش حضوری متفاوت است ولی من به این نتیجه رسیدم که می‌توانند مثل هم باشند. بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها و اساتید موسیقی جهان به این شیوه تدریس می‌کنند ولی ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم. آموزش آنلاین شدنی است ولی کمی زحمت دارد و آدم را خسته‌تر می‌کند.