آخرین خبر

برگزاری یک کنسرت در جزیره کیش با ابهامات کرونایی

تبلیغات کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در جزیره کیش همزمان با استمرار تعطیلات کرونایی، در حالی منتشر شده است که مدیرکل موسیقی ارشاد صدور هرگونه مجوز برای از سرگیری اجراهای صحنه‌ای را رد می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان چند روزی است برخی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان از جمله محسن ابراهیم‌زاده که طی سال‌های اخیر تبدیل به چهره‌های پول‌سازتر در حوزه برگزاری کنسرت‌های پاپ تبدیل شده‌اند، با انتشار پست‌هایی در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی از برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود در مناطقی چون جزیره کیش خبر می‌دهند. این در حالی است که هنوز ابلاغیه رسمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر مجاز بودن برپایی کنسرت در تهران و شهرهای مختلف کشور (حتی در شهرهای وضعیت سفید)، صادر نشده است.

در حال حاضر ابهامات زیادی برای برگزاری کنسرت حتی در مناطق سفید کشور، مطرح شده و به گفته بسیاری از مدیران و مسئولان ذی‌ربط، خطر شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان رفع نشده است، در چنین شرایطی این پرسش به وجود می‌آید که چرا تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت‌ها با وجود هشدارهای بهداشتی و پزشکی اصرار به برگزاری کنسرت در روزهای بحرانی دارند و نقش وزارت ارشاد در این زمینه چیست؟

محسن ابراهیم‌زاده در کیش می‌خواند؟

مهدی کرد مدیربرنامه‌های محسن ابراهیم‌زاده اخیراً با خوشحالی هرچه تمام‌تر صفحه مجازی خود، از برگزاری یک کنسرت در ساعات پایانی روز پانزدهم خردادماه و بامداد روز شانزدهم خرداد در جزیره کیش خبر داده و نوشته است: «بعد از مدت خیلی طولانی دوری از استیج با انرژی بالا برگشتیم و استارت کنسرت در روز پنجشنبه پانزدهم خرداد در جزیره زیبای کیش… کیش پانزدهم خرداد رو هواست.»

مدیرکل موسیقی ارشاد: جزیره کیش از جمله مناطقی است که از امتیازات و اعتبارات قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری تبعیت می‌کند و همین موضوع هم می‌تواند احتمال برگزاری کنسرت در کیش را بیشتر کند.

کرد همچنین در پاسخ به کامنت هواداری که نسبت به برگزاری این کنسرت در شرایط کرونایی ابراز نگرانی کرده، توضیح داده است: «سالن سرباز است و فاصله قانونی. اگر مشکلی داشت اداره ارشاد و شبکه بهداشت و درمان اجازه صادر نمی‌کرد.» البته کرد اشاره‌ای نکرده است که مجوز مربوطه را از کدام زیر مجموعه ارشاد دریافت کرده است.

موضع دفتر موسیقی ارشاد چیست؟

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی‌بر انتشار برخی خبرها در صفحات مجازی پیرامون احتمال برگزاری کنسرت در چند شهر کشور از جمله جزیره کیش توضیح داد: آنچه در برخی از رسانه‌ها و صفحات مجازی به طور غیررسمی شنیده شده دلالت بر برگزاری قریب‌الوقوع برخی کنسرت‌ها در جزیره کیش دارد که هنوز به صورت رسمی از سوی برگزارکنندگان اعلام نشده اما با توجه به اینکه در جزیره کیش پیرامون ماجرای کرونا وضعیت سفید اعلام شده دور از ذهن نیست که کنسرت‌ها در جزیره کیش برگزار شود.

وی ادامه داد: به هر حال جزیره کیش از جمله مناطقی است که از امتیازات و اعتبارات قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری تبعیت می‌کند و همین موضوع هم می‌تواند احتمال برگزاری کنسرت در کیش را بیشتر کند. اما آنچه من به‌عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانم بگویم این است که هنوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرهای مختلف کشور صادر نشده و ما همچنان منتظر اعلام رسمی این مجموعه هستیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بعد از برگزاری جلسات متعددی که با نمایندگان اصناف مختلف حوزه موسیقی داشتیم پیش‌نویسی برای نحوه برگزاری کنسرت‌ها توسط شرکت‌های برگزارکننده و تالارهای میزبان تدوین و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بررسی ارسال شد. اکنون ما منتظر اعلام ستاد در این حوزه هستیم و پیش‌بینی می‌کنم که در روزهای پایانی خرداد ستاد ملی مقابله کرونا نظر رسمی خود درباره برگزاری کنسرت‌ها را اعلام کند.

طی روزهای گذشته مدیران سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها و صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صحنه‌ای و بازگشایی سالن‌ها با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران علیرضا اعتمادی عضو هیأت‌مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران و نمایندگان سالن‌ها جلسه‌ای را برگزار کردند. در این نشست نمایندگان سالن‌های هتل اسپیناس پالاس، تالار وزارت کشور، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن همایش‌های برج میلاد، سالن همایش ایرانیان، تالار وحدت و سالن برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران حضور داشته و درباره رعایت موارد بهداشتی و حضور مخاطبان گفتگو شد که طی آن پیشنهادهای سالن‌ها برای اقدامات بهداشتی و همچنین حمایت از اجرای کنسرت‌ها پس از بازگشایی سالن‌ها مطرح شد. در این جلسه مقرر شد پس از جمع‌بندی شرایط و تدوین شیوه‌نامه پیشنهادی، شیوه‌نامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری یک کنسرت در جزیره کیش با ابهامات کرونایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید