به گزارش آوای ایرانیان، علیرضا بای رئیس مرکز روابط‌عمومی و دبیر ستاد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه این ستاد که روز یکشنبه ۲ تیر در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات و اجرای مصوبات جلسات قبلی، گفت: به‌منظور دست‌یابی به‌نتایج بهتر و اجرای دقیق‌تر مصوبات ستاد فرهنگی و اجتماعی، دبیرخانه این ستاد تشکیل شده و به دستور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شیوه‌نامه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تدوین شده است.

او در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که دنبال می‌کنیم برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در پایگاه‌های میراث جهانی، محوطه‌های تاریخی و کاخ‌موزه‌ها با رعایت استانداردهای یونسکو به‌منظور تلفیق میراث ملموس و ناملموس است که به‌صورت حضوری و مجازی در تیر و مرداد ۹۹ با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.

محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس ستاد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در این نشست با تأکید بر این که اقدامات و کارهای نو باید انجام شود، گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب در این وزارتخانه، موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها است که باید برای استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی کرد. وجب به وجب موزه‌های ما ارزشمند است و باید از آن‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

خیاطیان هم چنین به اهمیت موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه میراث‌فرهنگی ناملموس باید این موضوع نیز تبیین شود، برپایی یک نمایشگاه عکس و اسناد پژوهشی که پیشینه عفاف و حجاب در ایران را نشان می‌دهد، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

او در ادامه به‌موضوع هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان و شهدای گران‌قدر انقلاب اشاره کرد و افزود: امسال مصادف با چهلمین سالگرد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس است که در همین خصوص ستادی نیز در این وزارتخانه تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی هم انجام شده است. با توجه به‌اهمیت موضوع باید امسال که مصادف با چهلمین سالگرد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس است، برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته به‌شکل ویژه و متفاوت از سال‌های قبل برگزار شود.

در این نشست همچنین نمایندگان معاونت‌ها و بخش‌های مختلف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی خود در حوزه‌های فرهنگی واجتماعی پرداختند.