آخرین خبر

دوقلوهایت را در چاه بینداز!/ شلیک گلوله به همسر

به گزارش آوای ایرانیان رمان «شرق بهشت» از آثار درخشان جان استاین بک نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل است که زندگی پیچیده ۲ خانواده را روایت می‌کند. اقتباسی سینمایی از این رمان در سال ۱۹۵۵ با کارگردانی الیا کازان و بازی جیمز دین ساخته و پخش شد.

در میانه دهه ۹۰ نیز در پروژه «از رمان تا نمایش» رادیو اقتباسی قابل توجه از این رمان انجام و با کارگردانی ایوب آقاخانی هنرمند شناخته شده رادیو و تئاتر در قالب نمایش رادیویی تولید و پخش شد.

چنین رویکردی به ادبیات غرب و اقتباسی چنین وفادارانه از «شرق بهشت»، وامدار سنت دیرین نمایش‌های رادیویی یعنی پیوند مخاطب با نگین‌های ادبیات جهان بود.

مریم نشیبا چهره با سابقه رادیو به عنوان گوینده نمایش رادیویی «شرق بهشت» و آرش پارساخو به عنوان سردبیر این مجموعه حضور دارد.

محمدرضا قربانی نیز تنظیم این اثر را برای رادیو انجام داده است.

هنرمندان دومین قسمت نمایش رادیویی «شرق بهشت» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از: مهین نصری، احمد گنجی، مهرداد عشقیان، بهرام ابراهیمی، نگین خواجه‌نصیر، مونا صفی.

افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی، تهیه‌کننده: محمد مهاجر، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در این قسمت با مدت زمان ۲۵ دقیقه و ۱۷ ثانیه، کتی همسر آدام تراسک خدمتکار چینی خود را برای خرید شیشه شیر برای دوقلوهای تازه به دنیا آمده خود به شهر می‌فرستد و به او می‌گوید که چند روز برنگردد. لی از رفتن به مرخصی چند روزه امتناع می‌کند. کتی در حال جمع کردن چمدان خود است و وقتی آدام از او پیگیر چرایی این کار می‌شود، همسرش می‌گوید که قصد رفتن به مسافرت را دارد.

آدام از کتی می‌پرسد که چرا قصد رفتن دارد و بچه‌های خود را رها می‌کند، کتی می‌گوید که دیگر قصد ماندن ندارد و بهتر است آدام دوقلوها را در یکی از چاه‌هایی که قرار است ساموئل همیلتون حفر کند بیندازد.

آدام این حرف‌های کتی را باور نمی‌کند و در خانه را می‌بندد تا مانع رفتن همسرش بشود اما کتی با طپانچه به آدام شلیک و خانه را ترک می‌کند.

مدت‌ها می‌گذرد و کارل و آرون فرزندان دوقلوی خانواده تراسک ۱۱ ساله و بزرگ شده‌اند و به مدرسه می‌روند.

آدام تراسک قصد ندارد در زمین‌های حاصلخیز خود کشت محصولات کشاورزی را انجام دهد و ساموئل همیلتون با این روند مخالف است. آدام تحت تأثیر ماجرای همسر خود و اینکه هنوز عاشق‌اش است، دچار این انفعال شده است. ساموئل می‌گوید که آدام نباید خود را گرفتار گذشته نگه دارد. وی به آدام پیشنهاد می‌دهد که مجدداً ازدواج کند تا گذشته را فراموش کند.

آدام تراسک در بین دوقلوهای خود با آرون رابطه بهتری دارد تا با کارل و این رفتار در شبی که ساموئل همیلتون هم مهمان آن‌ها است مشخص می‌شود.

لی بعد از صرف شام با آدام و ساموئل درباره کنکاش خود در کتب آسمانی سخن می‌گوید و ….

با هم قسمت دوم «شرق بهشت» را بشنویم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دوقلوهایت را در چاه بینداز!/ شلیک گلوله به همسر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید