آخرین خبر

تلاش براى آموزش تخصصى سازهاى كوبه اى به روشندلان

على اصغر بقاء پور از جوانان نخبه شیراز است که تلاش کرده در کنار دستیابى به اهداف زندگى خود، براى دیگران نیز مفید به فایده باشد. یکى از دغدغه هاى جدى این نخبه جوان، کشف و پرورش استعدادهاى افراد روشندل در حوزه موسیقى است.
بقاء پور که خود دستى بر آتش آموزش موسیقى دارد معتقد است در میان افراد روشندل استعدادهاى قابل توجهى در زمینه موسیقى وجود دارد که توجه به آن ها و قرار دادنشان در مسیر درست یادگیرى مى تواند عرصه موسیقى را حتى با تحولات چشمگیر مواجه کند. وى در همین ارتباط مى گوید: یکى از اهداف من عملى کردن رؤیاهاى افراد روشندل براى فراگیرى سازهاى کوبه اى است و بر اساس همین هدف، علاوه بر در زمینه آموزش سازهاى « رقص نقاط » تدریس به این افراد، نسبت به تدوین کتاب کوبه اى اقدام کرده ام.

این هنرمند جوان با تاکید بر این که وضعیت جسمانى افراد روشندل هیچ تاثیر منفى در یادگیرى و آموزش آن ها ندارد، گفت: برخلاف تصور عموم، یکى از نقاط قوت این افراد حس شنوایى قوى آن هاست که مى تواند به آن ها در زمینه موسیقى کمک کند و شاهد شکوفایى آن ها در سریع ترین زمان ممکن باشیم.
بقاء پور با تاکید بر این که تقویت عاطفى روشندلان در زمان تدریس مى تواند به آن ها در مسیر درک بهتر آموزش ها کمک کند گفت: در بسیارى از اوقات مدرسان موسیقى در زمان تدریس از رابطه عاطفى و دوستانه اى که بین روشندلان و سازشان برقرار مى شود، شگفت زده مى شوند.
وى با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه تاثیر موسیقى بر پیشرفت افراد روشندل در سایر زمینه هاى زندگى شان گفت: روشندلان از دقت بالایى برخوردارند و آموزش آن ها باید با مطالعه وضعیت جسمى و آگاهى از پرونده هاى پزشکى شان همراه باشد، با این حال تجربه نشان داده انتقال مفاهیم آموزشى به این عزیزان بسیار راحت است و در صورت کسب شناخت کلى از موقعیت و وضعیت آن ها، مدرس به راحتى مى تواند آموزش هاى لازم را ارایه دهد و در کوتاه ترین زمان شاهد رشد این افراد در حوزه موسیقى باشیم.
بقاء پور، نواختن ساز را نوعى ورزش ذهنى و جسمى توصیف کرد و گفت: پس از نواختن ساز، ذهن آزاد مى شود و مغز بهتر مى تواند در امور مختلف به تصمیم گیرى بپردازد، در عین حال نواختن ساز، نوعى ورزش جسمى نیز تلقى شود چرا که در حین نوازندگى، سوخت و ساز بدن افزایش مى باید و همین امر باعث تقویت جسمى افراد روشندل مى گردد.
این هنرمند جوان با تاکید بر این که روشندلان جامعه همانند دیگر افراد شایسته بهترین ها هستند، گفت: آن ها افرادى هستند که با کوچک ترین آموزش هاى صحیح و هدفمند مى توانند قله هاى موفقیت را فتح کنند.
بقاء پور در پایان سخنان خود از همکارى هاى آقایان صابر سهرابى مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامى فارس، داریوش نوید گویى مدیر انتشارات نوید و همچنین پوریا منتظر تشکر و قدردانى کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تلاش براى آموزش تخصصى سازهاى کوبه اى به روشندلان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید