آخرین خبر

بلیط 55 هزارتومانی کنسرت ضبط شده کار دست جهابخش داد!

به گزارش آوای ایرانیان؛ شنونیوز نوشت: پس از انتشار خبر کنسرت آنلاین بابک جهانبخش و علی‌الخصوص پیش‌فروش بلیت‌های ۵۵ هزار تومانی آن، فضای مجازی و کاربران آن دست به انتقاد از چنین اقدامی زدند؛ اقدامی که از ابتدا هم مشخص بود عمدتا برای کسب درآمد عجیب و غریب در این روزهای کرونایی مهیا دیده شده است.
برپایی کنسرت آن هم آنلاین که بر کمیت و تعداد مخاطبان، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد ،چه بسا باعث می‌شد تا رقمی عجیب از درآمد این کنسرت فراهم شود که در قیاس با برگزاری فیزیکی و سالن‌هایی در نهایت ۲ هزار نفری، عددی بسیار خواهد شد. هرچند که شرکت «آوای فروهر» که بانی چنین کنسرتی شده، مدعی است که نیم میلیارد تومان خرج راه‌اندازی این برنامه ضبط‌شده (نه زنده) کرده است!
با این حال کنسرت بابک جهابخش که برای روزهای پایانی آذرماه تدارک دیده شده و هم‌اکنون نیز در حال پیش‌فروش بلیت است، به واسطه نرخ بالای قیمت بلیت آن مورد اعتراض قرار گرفت تا جایی که باعث شد این خواننده امروز به این ماجرا واکنش نشان دهد و آن را منطقی دانست.

جهانبخش در بخشی از پُست مجازی خود نوشته است؛
«خطاب به عزیزانی که پروژه ندیده ما رو میکوبن و کمپین راه انداختن! هیچکس زوری بلیط نمیخره و تماماً یک انتخابه شخصیه! مثل سینما رفتن و اکران یک فیلم رو دیدن. قیمت گذاری که شده بر اساس میزان تقاضای محدوده و شما به تعداد فالوور نگاه نکنید! اگه این‌جوری بود که جای فصلی چند سانس اجرا باید کل سال ۲۴ ساعت اجرا میذاشتیم که ۳.۷ میلیون جا بشن عزیزان!
هدف اولیه اصلاً سود نیست و صرفاً تهیه کنندگان در شرایط فعلی که هیشکی هیچ کاری نمی‌کنه از ترس! به اینکه ضرر نکنند هم راضی هستند و اعتبارمون و رضایت شما بی نهایت برامون ارزشمنده.
ولی به اثری که تولیدکردیم ایمان داریم و هیچی کم نذاشتیم و اصلاً هدفمند تولید کردیم که کیفیتش سینماتیک بشه و جذابیتش چند برابر و نتیجه یک تلاش بلند مدته که تماماً عشق به مخاطب رو در آن خواهید دید. ضمناً دفتر محترم موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز کنسرت تصویری صادر می‌کند نه آنلاین! آنلاین هم فعلاً اجازش دست صدا و سیماست و قوانین خاص خودش را دارد! در نهایت چقدر بد که باید همیشه یک تومار توضیح بدیم و آخرش به خودم بگم اصلاً چه کاری بود که این‌همه زمان بذاری تهش هم حرف بخوری!»

لازم به ذکر است که از ابتدای شیوع کرونا بسیاری از خوانندگان مطرح پاپ و سنتی، با حمایت نهادهای دولتی تلاش کردند کنسرت‌های متعددی را به شکل مجازی و البته رایگان برای مخاطبان و علاقه‌مندان به موسیقی تدارک ببینند. این اتفاق باعث شد که بسیاری از چهره‌ها از جمله علیرضا قربانی حتی به شرط رایگان بودن و همه گیر بودن چنین اقدامی به کنسرت آنلاین روی بیاورد.
با این حال به نظر می‌رسد دور جدید کنسرت‌های آنلاین خصوصا از نظر هزینه‌کرد با رقم‌های چند ده هزارتومانی مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفته و حداقل با انتقادات آنان روبروه شده است. مخصوصا از آنجا که کنسرت بابک جهانبخش یک کنسرت ضبط شده محسوب میشود.

این درحالی است که حتی پلتفرم‌های اینترنتی خرید و تماشای فیلم‌های سینمایی در مقام قیاس، با قیمت‌هایی پایین و نهایتا ۲۰ هزار تومان قابل تماشا هستند.
مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی نه‌تنها در قیاس با پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال کمتر نیستند بلکه اتفاقا حاضرند نه رایگان بلکه با هزینه‌ای متعادل همانند اکران آنلاین سینما به تماشای کنسرت‌های باکیفیت موسیقی از طرف خوانندگان مطرح نیز بنشینند. بنابراین چه بسا لازم است برای کنسرت‌های آنلاین که با هزینه‌کرد برپا شده و البته با ظرفیت بی‌حد و حصر از نظر تعداد جذب مخاطب مواجه است، معیاری نیز برای تعیین قیمت بلیت‌های آن وضع شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بلیط ۵۵ هزارتومانی کنسرت ضبط شده کار دست جهابخش داد!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید