آخرین خبر

دبیر جشنواره موسیقی نواحی منصوب شد

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی اعضای شورای سیاستگذاری و دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری در احکامی اعضای شورای سیاستگذاری و دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد.

سید مجتبی حسینی در احکامی کیوان آقامحسنی، نرگس ذاکرجعفری، احمد صدری، حمیدرضا عسگری و محمدعلی مرآتی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منصوب کرد.

معاون امور هنری همچنین در حکمی محمدعلی مرآتی را به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منصوب کرد.

در حکم معاون امور هنری برای اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی آمده است:

«با عنایت به سوابق ارزشمند علمی، پژوهشی و تجربیات ارزشمند جنابعالی و به پیشنهاد مدیرکل دفتر امور موسیقی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منصوب می شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال در جهت اعتلای فرهنگ و هنر ایران موفق باشید.»

در حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مرآتی به عنوان دبیر جشنواره آمده است:

«نظر به دانش تخصصی و تجربیات ارزشمند هنری جنابعالی و به پیشنهاد مدیرکل محترم دفتر امور موسیقی به موجب این حکم به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی منصوب می شوید. از خداوند متعال توفیق روز افزونتان را خواستارم.»

محمد علی مراتی متولد ۱۳۵۱ کرمانشاه، نوازنده کمانچه و آهنگساز دارای کارشناسی ارشد موزیکولوژی از دانشگاه مارسی فرانسه و دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است که برای پایان نامه دکترای خود درباره فرم های فوندامونتال در موسیقی کردی پژوهش کرد. وی نوازنده تخصصی ساز کمانچه است و به نواختن سازهای تنبور، سه تار و دف نیز آشنایی دارد. مرآتی تاکنون کنسرت های پژوهشی متعددی برگزار کرده و مقالاتی را در کنفرانس های پژوهشی و علمی موسیقی ارائه کرده است. وی عضو شورای علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز بوده است.

کیوان آقا محسنی متولد سال ۱۳۶۰ از نوجوانی یادگیری موسیقی و ساز قانون را آغاز کرد. آقامحسنی کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره، کارشناسی ارشد اتنوموزیکولوژی از دانشگاه سینما، تئاتر و رسانه هانوفر آلمان و دکترای اتنوموزیکولوژی از آلمان دارد.

آقامحسنی پژوهش ها و مطالعاتی را در زمینه موسیقی نواحی داشته و مقالاتی را نیز منتشر کرده و در دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران مدیر بخش پژوهش جشنواره بوده است.

نرگس ذاکرجعفری ضمن فراگیری موسیقی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانش آموخته دوره دکترای پژوهش هنر از همین دانشگاه است. وی مقالات متعددی در موضوعات موسیقی کلاسیک ایران، تاریخ موسیقی ایران، سازشناسی و موسیقی مناطق ایران نگاشته که در نشریات علمی پژوهشی، فصلنامه موسیقی ماهور، کتاب سال شیدا و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است. او همچنین تألیف ۲ کتاب با عنوان‌های «حیات سازها در تاریخ موسیقایی ایران» و «موسیقی نظری ایران» را در کارنامه پژوهشی خود دارد. وی هم اکنون عضو هیات علمی گروه موسیقی دانشگاه گیلان است.

احمد صدری کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر با گرایش موسیقی و درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. صدری دارای سوابق و تجارب پژوهشی، علمی و آموزشی متعددی از جمله قائم مقامی ریاست گروه موسیقی فرهنگستان هنر و عضویت تحریریه فصلنامه خیال است و تاکنون کتاب ها و مقالات متعددی از او منتشر شده است. صدری همچنین مدرس هنرهای ایرانی در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه هنر بوده است. دبیر علمی بخش موسیقی همایش بین‌المللی حکمت و فلسفه هنر، عضو هیات علمی همایش‌های بین‌المللی؛ معنای زیبایی، کمال‌الدین بهزاد، سلطان محمد، طبیعت در هنر شرق و همایش‌های تخصصی موسیقی؛ صفی‌الدین ارموی، عبدالقادر مراغه‌ای، قطب‌الدین شیرازی، فارابی از فعالیت‌های دیگر علمی و پژوهشی صدری است.

صدری همچنین تاکنون دبیر و داور جشنواره ها و همایش‌های مختلفی در حوزه هنر و موسیقی و دبیر دهمین تا سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بوده است.

حمید عسکری دکترای موسیقی‌شناسی از انستیتوی هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان است. او تاکنون قطعات بسیاری را آهنگسازی کرده است و آلبوم «طرح نو» و کتاب «شیوه‌های تنظیم آوازهای محلی برای گروه کُر» از جمله آثار منتشرشده‌ اوست. عسگری رهبر گروه کر اردیبهشت است و در کارنامه‌ هنری و اجرایی او ریاست دانشکده‌ موسیقی دانشگاه هنر، رهبری گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران و داوری جشنواره موسیقی فجر دیده می شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دبیر جشنواره موسیقی نواحی منصوب شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید