آخرین خبر

موسیقی شهرام شکوهی: تا مرز خداحافظی از موسیقی پیش رفتم

آوای ایرانیان: شهرام شکوهی می‌گوید بیماری قلبی باعث شده او چند سالی از فضای حرفه‌ای موسیقی دور شود و حتی پزشکش از او درخواست کرده بود موسیقی را کنار بگذارد، اما این خواننده حالا قصد دارد با دست پر بازگردد.

نرگس ذکایی در برنا نوشت: بیماری قلبی چند سالی می‌شود که این خواننده را از عرصه هنر و موسیقی دور کرده است، مردم هنوز به یاد دارند روزهایی که نوای “قصۀ عشقی که میگم، عشق لیلای مجنونه – با یه روایت دیگه، لیلی جای مجنونه” در تمام کوچه و خیابان‌های شهر پخش می‌شد. مردم ایران تا مدت‌ها با این خواننده هم نوا بودند اما متاسفانه صدای او مدتی هست که دیگر به گوش نمی‌رسد. موزیک ویدئوی “عشق ممنوع” جزو معدود آثاری بود که سال ۹۸ از این خواننده منتشر شد. در سال ۹۷-۹۸ حتی زمزمه‌های خداحافظی شهرام شکوهی از دنیای خوانندگی به دلیل مشکل قلبی شنیده شد.

خوشبختانه این خواننده اخیرا در صفحات مجازی خود خبرهای خوبی به طرفدارانش داده است. خبرهای جدید حاکی از بازگشت قدرتمند این خواننده و صدای دلنشینش به عرصه موسیقی است. در همین راستا گفت و گو با او انجام داده‌ایم که در ادامه می‌توانید ان را بخوانید..

خبرهایی مبنی به بازگشت شما به عرصه موسیقی منتشر شده است، آیا این موضوع حقیقت دارد؟

بله، اخیرا مشغول ساختن یک سری از آهنگ‌های جدید خودم بودم که به زودی منتشر خواهند شد. تا قبل از عید یکی از آهنگ‌ها و تا بعد از عید باقی آهنگ‌های آلبوم جدید را منتشر خواهیم کرد. آهنگی که قبل از عید منتشر می‌شود با حال و هوای عید برای مخاطبان عزیز آماده شده است.

دلیل کم‌کاری و فاصله شما از دنیای هنر و خوانندگی چه بود؟

مشکل قلبی من باعث کم کاری شد. کسی من را مجبور به فاصله گرفتن از حوزه موسیقی نکرد بلکه بیماری باعث این دوری شد. حرفه ما هم اینگونه نیست که بتوانید با یک یا دو قطعه در مارکت بمانید. باید حضور خوب داشته باشید یا به طور کلی نباشید. سال ۹۸ انرژی ام را جمع کردم و تصمیم گرفتم با قدرت برگردم. در سال جدید تنوع در آثارم دارم و اجرا‌های مختلفی را روی صحنه می‌برم.

خبرهایی مبنی بر خداحافظی شما از موسیقی شایعه شده بود، آیا شما در سال‌های اخیر چنین قصدی داشتید؟

بله حتی دکتر هم این موضوع را به من گفته بود. آن مسیری که من در زندگی می‌رفتم و استرس موجود در کارم واقعاً برایم مضر بود. کار ما برخلاف آنچه که مردم فکر می‌کنند، کار بسیار پر استرسی است. استرس عامل اول بیماری من بود؛ سیگار را هم به آن اضافه کرده بودم و این کار را بدتر کرده بود. استراحتم باعث شده بود، استرس کار کنار گذاشته شود؛ سیگار را هم کلا ترک کردم و به همین دلیل خدا را شکر شرایطم بهتر شد. اگر با همان روال جلو می‌رفتم، باید عمل قلب باز انجام می دادم و شاید مجبور می‌شدم، موسیقی را کلا ببوسم و کنار بگذارم.

ترانه‌سرایی قطعه‌های جدید توسط چه کسی انجام شده‌اند؟

ترانه سرایی آهنگ‌های جدید توسط خودم و شاعران دیگر انجام شده است اما چون هنوز به طور قطع کارهای آلبوم انجام نشده است ترجیح می‌دهم اسم شاعران جدید را نیاورم.

وضعیت کنسرت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مشکل ما این است که سالن دارها انتظار دارند که کنسرت‌ها مانند قدیم برگزار شوند درصورتی که این اتفاق ممکن نیست، یک سال از زمانی که ویروس کرونا به کشور آمد می‌گذرد اما هنوز تصمیمات قطعی درباره موضوع کنسرت‌ها اتخاذ نشده است. سالن دارها قیمت سالن‌ها را پایین نمی‌آورند، تهیه کنندگان هم در مقابل سعی می‌کنند قیمت بلیط‌ها را افزایش بدهند. در مقابل مردم در شرایط اقتصادی فعلی توانایی خریداری بلیط ندارند. نباید تنها از خواننده انتظار داشت که دستمزد کمتری بگیرد بلکه تمام گروه موسیقی باید توقع خود را پایین بیاورند. نباید تمام فشار مالی بر خواننده باشد.

ضررهای مالی برای تمام گروه‌های شغلی به وجود آمده است حتی بعضی از تهیه کنندگان سرمایه خوبی با خود آورده بودند که می‌خواستند در کار موسیقی بگذارند اما سرمایه شان مدت‌ها بدون استفاده مانده و حتی تا الان به احتمال زیاد ضرر مالی کرده‌اند.

ویروس کرونا چه تاثیری بر خواننده و تولیدات هنری آنها گذاشته است؟

کرونا فرصت خوبی برای اهالی موسیقی ایجاد کرده تا بتوانند به خوبی درباره قطعه‌های جدیدشان فکر کنند و روی آن‌ها وقت بگذارند.

در صفحات مجازی شما دیدم که برای مخاطبانتان پست‌هایی منتشر کرده‌اید و برای آنها آهنگ خوانده‌اید.

بله، این پست‌ها کاملا دلی بودند. اخیرا برای صفحه اینستاگرام خودم به صورت خصوصی موسیقی ضبط و منتشر می کردم. استقبالی که از این ویدئوها شد بسیار خوب بود اما متاسفانه به خاطر مسائل کاری دیگر نتوانستم آنها را ادامه بدهم. باید مخاطبان را سرگرم کنیم هر کسی به روش خود این کار را انجام می‌دهد من نیز به این روش سعی کردم دینم را ادا کنم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی شهرام شکوهی: تا مرز خداحافظی از موسیقی پیش رفتم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید