آخرین خبر

موافقت با استمرار فعالیت جشنواره موسیقی نواحی در کرمان

کرمان – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتقاد تند پورابراهیمی در مورد لغو استمرار برگزاری موسیقی نواحی در کرمان با ادامه فعالیت این جشنواره در این استان موافقت کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: موضوع عدم استمرار برگزاری رخداد مهم موسیقی نواحی که اخیراً در فضای رسانه‌ای استان کرمان مطرح است یکی از مطالبات جدی ما از وزیر فرهنگ است.

وی گفت: با توجه به قدمت ۱۳ ساله این جشنواره مهم در کرمان باید این موضوع استمرار داشته باشد و عدم برگزاری این جشنواره برای ما قابل قبول نیست.

پورابراهیمی اظهار داشت: موسیقی نواحی ایران یکی از رخدادهای مهم هنری استان کرمان است که به ارتقا ظرفیت‌های کشور در حوزه موسیقی نواحی کمک کرده و به شکلی به عنوان کانون موسیقی ایران محسوب می‌شود و هر گونه تغییری در این مورد قابل قبول نیست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه سریع‌تر برنامه زمانبندی برگزاری موسیقی نواحی را برای نیمه دوم امسال به کرمان ابلاغ کند که موضوع استمرار برگزاری این جشنواره در کرمان منتفی نشود.

پورابراهیمی با اشاره عدم تکمیل تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان علیرغم کمک‌های انجام شده در طول سال‌های اخیر گفت: باید هر چه سریع‌تر عملیات ساخت این مجموعه به پایان برسد.

وی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تا کمک به مؤسسات فرهنگی، بررسی مشکلات مطبوعات کرمان، حمایت از مطبوعات و تسریع در زمینه صدور مجوزها را در دستور کار قرار دهد.

کرمان ظرفیت استمرار برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: کرمان ظرفیت استمرار برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را دارد و با درخواست نماینده مردم کرمان و راور مبنی بر استمرار این جشنواره در کرمان موافقت می‌کنیم.

سید عباس صالحی با اشاره به درخواست پورابراهیمی مبنی بر تکمیل تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان افزود: تا پایان دولت دوازدهم عملیات ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری به اتمام می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیگر درخواست نماینده مردم کرمان و راور مبنی بر کمک به مؤسسات فرهنگی، بررسی مشکلات مطبوعات کرمان، حمایت از مطبوعات و تسریع در زمینه صدور مجوزها افزود: تمامی این موارد در بازه زمانی مشخص عملیاتی و به انجام خواهند رسید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موافقت با استمرار فعالیت جشنواره موسیقی نواحی در کرمان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید