آخرین خبر

درخشش خواننده ایرانی‌تبار در یوروویژن

در فینال مسابقه آواز یوروویژن، گروه راک اند رول ایتالیایی فاتح این جایزه شد و خواننده زن ایرانی‌تبار به عنوان نماینده فرانسه در جایگاه دوم قرار گرفت.

در مسابقات یوروویژن امسال که در میان تدابیر شدید مربوط به همه گیری کرونا در شهر روتردام هلند برگزار می شد ایتالیا با آهنگی از یک گروه راک اند رول برنده شده است. باربارا پراوی خواننده ایرانی تبار هم با آهنگ ووآلا دوم شد.

دامیانو دیوید خواننده گروه ایتالیایی مانسکین که با آهنگ “تسیتی ای بوانی” برنده شد هنگام دریافت جایزه یوروویژن فریاد زد “راک اند رول هرگز نمی میرد”.

این گروه از امیدهای اصلی پیروزی در این رقابت بود و این درحالی است که آهنگ های راک معمولا در یوروویژن خریداری زیادی ندارد.

ایتالیا آخرین بار در سال ۱۹۹۰ برنده یوروویژن شده بود.

باربارا پراوی خواننده و ترانه سرای ایرانی‌تبار فرانسوی و گروهش در این مسابقات دوم شدند.

او چندی پیش با ترانه‌ “ووآلا” توانسته بود در یک شو تلویزیونی نظر تماشاگران و هیات داوران را جلب کند و نامزد فرانسه شود.

‌این خواننده ۲۷ ساله از مادری ایرانی و پدری اهل صربستان متولد شده. او نوه حسین زنده‌رودی نقاش معاصر ایرانی است.

باربارا پراوی کارش را از سال ۲۰۱۷ شروع کرد و با ظاهر و ترانه‌هایش برای هوادارانش فرانسوی یادآور ادیت پیاف، اسطوره موسیقی قرن بیستم این کشور است.

1305804-barbara-pravi-sort-son-premier-ep-le-15-juin-2018

بی‌بی‌سی گزارش داد علیرغم موفقیت ایتالیا و فرانسه، این شب مایوس کننده دیگری برای بریتانیا بود و آهنگ امبرز اثر جیمز نیومن هیچ امتیازی کسب نکرد. این پنجمین باری است که بریتانیا در این مسابقات در ته جدول قرار می گیرد و دومین باری است که هیچ امتیازی کسب نمی کند. اولین آن مربوط به آهنگ “کرای بیبی” اثر جمینای در سال ۲۰۰۳ بود.

مسابقات یوروویژن سال پیش در خلال همه گیری کرونا لغو شد و مراسم شنبه شب در روتردام در میان تدابیر سفت و سخت بهداشتی برگزار می‌شد.

در این مسابقه نمایندگان ۲۶ کشور روی صحنه رفتند تا مورد تشویق ۳۵۰۰ نفری قرار گیرند که در محل حضور داشتند. میزبانی این مراسم را نیکی دی جَگر به عهده داشت.

مسابقات آهنگ یوروویژن ابتدا از سال ۱۹۵۶ بنیان گذاشته شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درخشش خواننده ایرانی‌تبار در یوروویژن”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید