آخرین خبر

قرنطینه هوشمند در کنسرت‌های ایران!

مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی به بیان جزییاتی از جلسه روز گذشته تعدادی از برگزارکنندگان کنسرت‌ها با سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد پرداخت.

محسن رجب‌پور تهیه‌کننده و مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی ایران به مهر گفت: پس از صحبت‌های چند روز گذشته محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر بازگشایی کنسرت‌های موسیقی در پایتخت، جلسه‌ای در روز دوشنبه دهم آبان ماه در محل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با حضور آقای اللهیاری برگزار شد که در آن تعدادی از تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران حوزه موسیقی به همراه تعدادی از نمایندگان سالن‌های برگزاری کنسرت در تهران حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به قرار گرفتن شهر تهران در وضعیت نارنجی و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی شرایطی برای برگزاری کنسرت در پایتخت فراهم شود. چارچوبی که خوشبختانه با اعلام سرپرست معاونت امور هنری وزارت ارشاد مبنی بر مراجعه کنسرت‌گذاران برای ثبت برنامه‌ها و اجراهای زنده خود به سامانه‌های صدور مجوز کنسرت، شکل اجرایی به خود گرفته و این امیدواری را ایجاد کرده که ما از آذرماه امسال بتوانیم شاهد برگزاری کنسرت‌ها در تهران باشیم.

مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی ایران با اشاره به برخی از مواردی که در این جلسه مورد صحبت و مذاکره قرار گرفته بیان کرد: طی دو سال اخیر که همه ما درگیر ماجرای کرونا بودیم، متاسفانه در حوزه اقتصادی نیز با فضای چالش‌برانگیزی روبه‌رو شدیم که میزان تورم از رشد بسیار محسوسی برخوردار بوده که همین موضوع طبیعتاً موضوع برگزاری کنسرت‌ها را برای تهیه‌کنندگان با مشکلات جدی اقتصادی روبه‌رو کرده است. این موضوع در حوزه قیمت بلیت‌ها نیز امکان تسری دارد. اما در همین جلسه تمام صحبت‌ها این بود که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که مخاطبان کنسرت‌ها از کمترین آسیب در این زمینه برخوردار شوند و ما شاهد افزایش محسوس بلیت‌ها نباشیم. اما این موضوعی اجتناب‌ناپذیراست که برای یک کنسرت گذار که در فرآیند تولید و عرضه محصولات موسیقایی فعالیت می‌کند، هزینه‌ها در شرایط سرسام اوری قرار گرفته که می‌بایست برای این موضوع فکر عاجلی کرد.

رجب پور گفت: آنچه در این جلسات به شدت مورد توجه تهیه‌کنندگان بوده مبتنی بر این نکته بود که قیمت افزایش چندانی نداشته باشد و به شکلی قیمت گذاری شود که برای جامعه هدف برنامه‌های موسیقایی نیز رضایت بخش باشد. ما باید بتوانیم بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق فضایی را فراهم کنیم که با توجه به نوسانات تورم، به متوسط قیمتی برسیم که هم در کف هزینه‌ها و هم در سقف هزینه‌ها تهیه کننده ضرر نکند و هم مخاطبان بتوانند با فراغت مالی بیشتری در اجراهای زنده خوانندگان مورد نظر حضور داشته باشند.

مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، موضوع نحوه خرید بلیت و ورود تماشاگران به سالن‌های کنسرت بود که در این زمینه پیشنهاد شد با هماهنگی ستاد ملی مقابله کرونا شرایطی برای سامانه رسمی فروش بلیت فراهم شود که بر اساس ضوابطی ویژه خریدار بلیت ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون خود و همراهان با ارائه کد ملی به سامانه صدور کارت واکسیناسیون شوند تا در زمینه تزریق واکسن همه شرکت‌کنندگان در کنسرت به عنوان تماشاگر، اطمینان حداکثری صورت پذیرد البته در این زمینه نیازمند بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تری هستیم که طی روزهای آینده به نتایج لازم می‌رسیم.

این تهیه‌کننده موسیقی در بخش پایانی صحبت‌های خود از تلاش برای پیاده سازی طرح «قرنطینه هوشمند» در ارتباط با سامانه‌های فروش بلیت خبر داد و اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در یک تفاهم نامه کاملاً ضابطه مند به سرورهای سامانه سلامتی که در حوزه کارت واکسیناسیون متصل هستند فضایی را فراهم کنیم که تماشاگران با فراغ بال بیشتری در برنامه‌ها حضور داشته باشند و ما بتوانیم به تدریج شاهد حضور حداکثری مخاطبان در سالن‌ها با در نظر گرفتن تمامی ضوابط بهداشتی باشیم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قرنطینه هوشمند در کنسرت‌های ایران!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید