آخرین خبر

ماجرای کنسرت الیاس یالچینتاش در جزیره کیش

محمود شالویی در آخرین روز حضورش در معاونت هنری وزارت ارشاد، احتمال برگزاری کنسرت ایلیاس یالچینتاش در جزیره کیش را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تالار رودکی روز گذشته میزبان مراسمی بود که در دلِ خود ماجرای جالبی داشت. مراسم به رونمایی از کتاب دنیای شیشه‌ای اختصاص داشت. کتابی که به تاریخچه‌ی اکسپوها پرداخته است.

ماجرا از آنجایی شروع شد که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مراسم نیامد. پیش‌تر اعلام شده بود که او قرار است در این مراسم شرکت کند. در نهایت وزیر ارشاد غایب بزرگ این مراسم لقب گرفت.

از سوی دیگر محمود شالویی به عنوان سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد در این مراسم حاضر بود. شالویی مدتی بود که به عنوان سرپرست در معاونت هنری مشغول به کار شده بود. یکی از پرسش‌هایی که در این مدت مطرح بود، اینکه آیا شالویی در معاونت هنری می‌ماند یا اینکه به همان حوزه وزارتیِ خود در وزارت ارشاد بازمی‌گردد.

محمود شالویی روز گذشته حدود ساعت ۱۲ مراسمِ رونمایی از کتاب «دنیای شیشه‌ای» را ترک کرد و حدود ۳ ساعت بعد از ظهر محمود سالاری به عنوان معاون هنری وزیر معرفی شد تا شالویی به همان حوزه وزارتی برگردد.

روز گذشته ۱۶ آذر ۱۴۰۰ و پس از مراسمِ رونمایی از کتاب «دنیای شیشه‌ای» گفت‌وگویی با محمود شالویی داشتیم که حاصل آن را زمانی می‌خوانید حالا دیگر او در معاونت هنری وزارت ارشاد سِمتی ندارد.

موسیقی , هنرهای تجسمی , بنیاد رودکی , معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ,
آخرین حضور محمود شالویی با سِمتِ سرپرست معاونت هنری در یک رویداد

شالویی درباره حضور گروه‌های هنری در برنامه‌های خارجی و نابسامانی که در این حوزه وجود دارد، گفت: برای حضور گروه‌های هنری در برنامه‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود، نیازمند ساز و کار مشخصی هستیم. اینکه گروه‌ها را با چه هدفی و به چه منظوری به برنامه‌های خارجی اعزام می‌کنیم بسیار مهم است.

گاهی برای حمایت یا تشویق گروه‌ها، این اعزام‌ها انجام می‌شود. بنابراین وقتی گروه‌ها به خارج از کشور اعزام می‌شوند باید بتواند مجموعه‌ای از دستاوردهای ما را به جهانیان معرفی کنند. در عین حال باید زمینه حضور رسانه‌ها را فراهم کنیم تا بازتاب رسانه‌ای مناسبی از آن رویداد در داخل کشور هم داشته باشیم.

در حال حاضر و در اکسپو دبی بخش بنیاد رودکی و وزارت ارشاد در زمینه‌های رسانه‌ای فعالیتی ندارند. حتما باید بحث رسانه‌ای در اکسپو را تقویت کنیم.

برای همین اکسپوی دبی هم برنامه‌هایی داریم که بتوانیم پوشش رسانه‌ای را بهتر کنیم. در عین حال برای اکسپوهای آینده باید با برنامه‌هایی مُدون وارد عمل شویم.

موسیقی , هنرهای تجسمی , بنیاد رودکی , معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ,

مسئولان درباره گزارش مالی اکسپو شفاف‌سازی کنند

شالویی درباره اینکه در اکسپوی دبی و اکسپوهای گذشته هم، هزینه‌ها و گزارش مالی از سوی وزارت ارشاد برای حضور فرهنگی و هنری ایران ارائه نشده است، گفت: مسئولان باید شفاف اطلاع رسانی کنند.

گزارش مالی جشنواره موسیقی نواحی هم ارائه می‌شود

اواخر مهرماه امسال بود که در کرمان و در جریان برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، از محمود شالویی درباره انتشار گزارش مالیِ جشنواره موسیقی نواحی پرسیدیم که او در پاسخ گفته بود که به زودی این شفاف‌سازیِ مالی انجام می‌شود.

شالویی این بار هم گفت: ما برای ارائه اسناد مالی هیچگونه نگرانی نداریم. به دفتر موسیقی و انجمن موسیقی گفته‌ام که اسناد مالی را پس از تکمیل شدن ارائه کنند.

۲ نفر را برای مدیریت دفتر موسیقی به وزیر معرفی کرده‌ایم

سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد درباره تعیین تکلیفِ مدیریتِ دفتر موسیقی وزارت ارشاد، گفت: هیچ موضوع و موردی در معاونت هنری و دفتر موسیقی، بلاتکلیف و نابسامان نیست. هیچ برنامه‌ای را سراغ ندارید که به خاطر نداشتن مسئول روی زمین مانده باشد. موسیقی در حال حاضر به سرپرستی آقای الهیاری اداره می‌شود.

وی افزود: برای مدیریت دفتر موسیقی هم تعدادی از افراد را مورد بررسی قرار دادیم. ۶ نفر را دیدیم و با آنها صحبت کردیم تا به این نتیجه برسیم که کدام یک از این افراد برای به دست گرفتن این سِمت مناسب‌تر هستند. از آقای الهیاری خواهش کرده‌ایم تا زمانِ انتخابِ مدیر جدید، همچنان به عنوان سرپرست دفتر موسیقی هم فعالیت داشته باشند. به هر حال ما جشنواره موسیقی فجر را پیش رو داریم. در جشنواره موسیقی فجر هم هیچ موردِ عقب افتاده‌ای نداریم. دو نفر از ۶ نفری که برای مسئولیت دفتر موسیقی مد نظر داشتیم، انتخاب شده‌اند. منتظر نظرِ نهاییِ آقای وزیر هستیم.

موسیقی , هنرهای تجسمی , بنیاد رودکی , معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ,

مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها وجود ندارد

شالویی که دیگر در معاونت هنری سمتی ندارد، روز گذشته که سرپرست این معاونت بود درباره اجراهای صحنه‌ای در حوزه موسیقی گفت: درباره اجراهای صحنه‌ای هم زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم. وزارت ارشاد اعلام کرده که از اول آذرماه آماده صادر کردنِ مجوزهای لازم برای اجراهای صحنه‌ای هستیم.

وی افزود: جلسه‌ای با مدیران سالن‌ها و تهیه‌کنندگان داشتیم و به این توافق و تفاهم رسیدیم که قیمت بلیت‌ها متعادل شود؛ نه خیلی قیمت‌ها افزایش یابد و نه اینکه در همان محدوده قیمت‌های قبل از شیوه ویروس کرونا بماند. برای تعیین قیمت بلیت کنسرت‌ها باید قدرت اقتصادی مردم را مد نظر قرار دهیم.

روی قیمت بلیت و اجراهای جزیره کیش نظارتی نداریم

در بخش دیگر گفت‌وگو از شالویی پرسیدیم که در حال حاضر قیمت بلیت کنسرت‌ها در جزیره کیش به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. آیا معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت ارشاد روی این قیمت‌ها نظارتی ندارد؟

شالویی گفت: ما روی قیمت بلیتِ کنسرت‌هایی نظارت داریم که خودمان مجوزش را صادر می‌کنیم. آنچه امروز در کیش اجرا می‌شود، توسط مسئولان این منطقه در حال شکل‌گیری و اجرا است. آنچه خودمان مجوزش را صادر کنیم؛ مورد تایید ماست و درباره رد یا تاییدش نظر می‌دهیم.

احتمال برگزاری کنسرت ایلیاس یالچینتاش در جزیره کیش

پرسش دیگرمان از محمود شالویی درباره احتمال اجرای ایلیاس یالچینتاش در جزیره کیش بود.

شالویی گفت: ما در جریان کلی موضوع هستیم. اما درباره انجام شدن یا نشدن آن باید با مسئولان کیش صحبت کنید، چون از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مجوزی در این باره صادر نشده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ماجرای کنسرت الیاس یالچینتاش در جزیره کیش”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید