آخرین خبر

همزمان با زادروز شهیدسلیمانی// سالار عقیلی از حال و هوای اجرا در «مقام حماسه» گفت

فرزانه غلامی‌تبار:  یکی از نکات قابل توجه برپایی کنسرت‌های آنلاین توسط هنرمندان مختلف، تنوع ژانرهای موسیقایی این هنرمندان است اما در عین حال همگی، کنسرت‌های آنلاین خود را در شرایط سخت کرونایی به خاطر حفظ روحیه مخاطبان‌شان برگزار کردند. البته ناگفته نماند که با شیوع ویروس کرونا، دیگر خبری از برگزاری کنسرت آنلاین نبود تا اینکه سالار عقیلی حاضر شد در آن شرایط سخت به عنوان سردمدار موج جدید برگزاری کنسرت‌های آنلاین، پیشقدم شود و چندین ماه پیش کنسرت آنلاین خود را از طریق اپلیکیشن‌های رسمی کشور برگزار ‌‌کند اما موج کنسرت آنلاین که به صورت جدی و حرفه‌ای توسط سالار عقیلی آغاز شد، آنچنان که باید توسط سایر هنرمندان کشور ادامه نیافت تا اینکه  ۸ دی‌ماه گذشته سالار عقیلی در قالب مراسم «مقام حماسه، یادبود سردار دل‌ها» در کنار چند تن از هنرمندان دیگر به اجرای برنامه پرداخت و اینک همزمان با زادروز شهید قاسم سلیمانی به بازخوانی گفتگویی با سالار عقیلی درباره کنسرت مقام حماسه پرداخته ایم که در ادامه ازنظرتان میگذرد:
جناب عقیلی درباره قطعه‌ای که در مراسم «مقام حماسه» بزرگداشت شهیدحاج قاسم سلیمانی  اجرا کردید، توضیح می‌دهید؟
بله! این قطعه را حدود ۵ سال پیش با آهنگسازی استاد مجید انتظامی ساختیم و این اثر را برای شهید قاسم سلیمانی و قهرمانان ملی ایران خواندم.
* جناب عقیلی! این روزها حس همدلی مهم‌ترین نیاز اقشار مختلف جامعه است و از آنجا که شما به عنوان هنرمندی شناخته‌ می‌شوید که بیشترین آثار ملی و میهنی را در تاریخ موسیقی ایران برای مردم سرزمین‌تان خوانده‌اید و اغلب آنان به آثاری خاطره‌انگیز و پرطرفدار برای مردم بدل شده است، به نظر می‌رسد شنیدن این آثار این روزها بیش از همیشه حال مردم را خوب کند؛ نظرتان در این باره چیست؟
به هر حال مردم همیشه با لطف و محبت‌شان بنده را شرمنده کرده‌اند و من هم همیشه سعی کرده‌ام هر اثری که می‌خوانم با جان و دل اجرا کنم و تولید آثار ملی- میهنی هم از این قاعده مستثنا نبوده است. در مجموع همیشه تمام تلاش خود را کرده‌ام که این آثار را با حس عمیق عشق به وطن و مردم کشورم بخوانم تا بیشترین تاثیر را بر هموطنان بگذارد که با لطف خدا و عنایت مردم همه آثار ملی‌ام، لحظات غرورآفرین و امیدبخشی را برای ملت رقم ‌زده است.
به جرأت می‌توان گفت مردم نجیب سرزمینم در شرایط سخت چشم امیدشان به هنرمندان سرزمین‌شان دوخته می‌شود، به همین دلیل به همراه هنرمندان گروه ارکستر این کنسرت تصمیم گرفتیم در این شرایط خاص با رعایت همه نکات بهداشتی به عشق وطنم و با آرزوی سلامتی و شادی مردم روی صحنه برویم. در پایان به هموطنان عزیزم می‌خواهم بگویم مطمئن باشید با رعایت نکات بهداشتی و حفظ همدلی از پس این روزهای سخت کرونایی برخواهیم آمد و دوباره در کنار هم و به عشق ایران عزیزمان، قطعه «وطنم…» را در کنسرت‌هایی که در نقاط مختلف سرزمینم برگزار خواهیم کرد، همخوانی می‌کنیم. همچنین این اجرای اخیرم را به طور ویژه و با تمام وجود به عزیزان کادر درمانی کشور تقدیم می‌کنم که طی ۲ سال اخیر با فداکاری‌های‌شان همانند قهرمانان سنگ تمام گذاشتند و در انتها برای همه هموطنانم آرزوی سلامتی و دلی خوش می‌کنم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “همزمان با زادروز شهیدسلیمانی// سالار عقیلی از حال و هوای اجرا در «مقام حماسه» گفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید