آخرین خبر

معرفی فینالیست‌ «نوترانه» در غدیر/ اقبال خوانندگان متعجبمان کرد

به گزارش آوای ایراینان، محمود محمودی تهیه‌کننده «نو ترانه» جشنواره موسیقی نواحی که از شبکه شما روی آنتن می‌رود درباره این برنامه که به مرحله فینال رسیده است بیان کرد: حدود ۱۰۰۰ خواننده متقاضی برای برنامه داشتیم که از میان آن‌ها ۱۴۰ نفر به راستی آزمایی دعوت شدند و در نهایت ۴۰ خواننده وارد جشنواره شدند.

وی ادامه داد: از این ۴۰ نفر ۸ نفر به نیمه نهایی می‌رسند که چهار نفر با رای داورها و چهار نفر با رای مخاطبان انتخاب می‌شوند و مرحله نیمه نهایی با این ۸ نفر در پایان هفته برگزار خواهد شد.

محمودی با اشاره به تنوع خواننده‌ها از سراسر کشور توضیح داد: گستره متقاضیان از سراسر کشور و از خطه های گوناگون بوده است از خراسان تا سیستان و جنوب و شمال این تنوع را داشته‌ایم. برخی مناطق شاید بیشتر بودند مثل مازندران، لرستان و کردی. برخی نقاط مثل گیلان هم بود که انتظار داشتیم خواننده‌های زیادی داشته باشد اما شرکت کننده‌ای نداشت و این عجیب بود.

معرفی فینالیست‌ «نوترانه» در غدیر/ اقبال خوانندگان متعجبمان کرد

این تهیه‌کننده اظهار کرد: نکته‌ای که برای ما خیلی جالب بود رنج سنی شرکت‌کننده ها بود ما از پسر ۱۲ ساله داشتیم تا مهبد مکی مرد میانسالی که ۵۰ ساله بود و در حوزه موسیقی سابقه پژوهشگری هم داشت و از خطه سیستان و بلوچستان بود و دلیلش برای آمدن هم این بود که تجربیاتش را انتقال دهد.

وی اضافه کرد: من واقعاً فکر نمی‌کردم این اتفاق اینقدر در جوانان با استقبال مواجه شود که لری و کردی و کرمانجی بخوانند، اکثرشان یکی از قطعات معروف خود را می‌خواندند و ۷۰ درصدشان هم ساز تخصصی داشتند که با همان ساز خودشان هم می‌نواختند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: ما هنوز در شروع این برنامه هستیم و به نظرم در فصل‌های بعد متقاضیان بیشتری هم خواهد داشت. بسیاری فکر کردند باید کلی هزینه کنند تا یک کلیپ و ویدئو بسازند اما بعد فهمیدند نیازی به این کارهای سخت نیست و حتی بعد از پخش برنامه متقاضیان ما بیشتر شدند.

معرفی فینالیست‌ «نوترانه» در غدیر/ اقبال خوانندگان متعجبمان کرد

محمودی با بیان اینکه جای چنین برنامه‌ای در تلویزیون خالی بود عنوان کرد: هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی عمرش را سال‌ها صرف این حوزه کرده است و بعد به یک نوجوان ۱۴ ساله آموزش می‌دهد. یا حمیدرضا ترکاشوند که سال‌ها سردبیری برنامه‌های موسیقایی را دارد و یا شهرام منظمی فرزند استاد منظمی و همچنین چهره‌های دیگری مثل میلاد ابراهیمی یا حمید اکبرزاده آهنگساز و تنظیم کننده هر یک نکاتی را در برنامه دارند و مسیری را به شرکت‌کنندگان می‌دهند که خودشان سال‌ها آن را تجربه کرده‌اند. جمع شدن این افراد در برنامه غنیمت است و امیدواریم در ادامه اتفاقات بهتری را هم شاهد باشیم.

وی در پایان گفت: فینال این رقابت هم در فصل اول همزمان با عید غدیر پخش می‌شود که چهار نفر فینالیست برنامه مشخص خواهند شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی فینالیست‌ «نوترانه» در غدیر/ اقبال خوانندگان متعجبمان کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید