آخرین خبر

۴ اعتبارنامه ساخت فیلم کودک‌ونوجوان در جشنواره فیلم «۱۰۰»

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم ۱۰۰، نشست امضای تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ و شبکه کودک و امید سیما با حضور حمیدرضا جعفریان رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره و مدیر سازمان سینمایی سوره، یوسف منصوری دبیر جشنواره، محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید و پویا و امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ در ابتدای این نشست با بیان این نکته که بخش «کودک و نوجوان» با هدف حمایت از ساخت تولیدات برای مخاطب کودک و نوجوان به جشنواره امسال اضافه شده است، گفت: این بخش در سیاست‌گذاری‌های این دوره به جشنواره فیلم ۱۰۰ اضافه شد و امیدواریم موجب رونق گرفتن ساخت آثار کوتاه برای مخاطب کودک و نوجوان بشود. از این رو این تفاهم‌نامه با مفاد زیر امضا شد.

منصوری در ادامه مفاد این تفاهم‌نامه را به این ترتیب بیان کرد:

*یک اعتبارنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای یک انیمیشن کوتاه پذیرفته‌شده در جشنواره فیلم ۱۰۰ و منتخب داور معرفی شده از سوی مدیر شبکه کودک

*یک اعتبارنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای یک فیلم کوتاه رئال با مخاطب کودک و نوجوان

*دو اعتبارنامه تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای ایده‌های منتخب در رویداد پیچینگی که در روزهای جشنواره برگزار خواهد شد.

*همچنین شبکه کودک ده اثر برگزیده مخاطب کودک و نوجوان را در صورت تمایل سازندگان پخش خواهد کرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ همچنین استقبال از بخش مخاطب کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره را فراتر از پیش‎بینی عنوان کرد و گفت: تا این لحظه از آثار رسیده برای شرکت در بخش سینمای ملی، حدود ۳۰ درصد آثار در بخش کودک و نوجوان هم ثبت شده و این استقبال فراتر از تصور ما بود. اگر این دست حمایت‌ها جدی‌تر در طول سال ادامه پیدا کند، ان‌شالله در آینده این بخش رونق بهتری هم پیدا خواهد کرد.

در ادامه این نشست محمدصادق باطنی مدیر شبکه‌های امید و پویا با بیان این نکته که شروع مجدد جشنواره فیلم ۱۰۰ خبر خیلی خوشحال‌کننده‌ای است، بیان کرد: همانطور که می‌دانید معمولاً جشنواره‌های ما دو دسته هستند، یک دسته جشنواره‌هایی که آثار موجود از سایر جشنواره‌ها را در یک ویترین و شکل جدیدی به نمایش می‌گذارند و یک دسته دیگر جشنواره‌هایی که متفاوت از این جشنواره‌ها هستند، مثل جشنواره فیلم ۱۰۰ که در آن دورانی که در اوج خودش بود واقعاً این ویژگی را داشت که به یک جشنواره در تقویم خیلی از فیلمسازان جوانی که در گام‌های اولیه ورودشان به ساحت فیلم و فیلمسازی بودند، تبدیل شده بود و آنها به طور اختصاصی برای این جشنواره فیلم می‌ساختند.

باطنی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر تعداد افرادی که مستعد و علاقه‌مند به حضور در عرصه تولید فیلم هستند، افزایش پیدا کرده و از سویی هم یک مقدار بحث‌های اقتصادی در تولید فیلم جدی‌تر شده و توان تولید را کمتر کرده، جشنواره فیلم ۱۰۰ در این ایام خیلی جشنواره درست و دقیقی است و می‌تواند فرصت رقابت حرفه‌ای و جدی را در یک پروداکشن خیلی کوچک برای این بچه‌ها فراهم کند.

مدیر شبکه‌های کودک و امید سیما در ادامه با بیان این نکته که فیلم‌هایی که با زمان ۱۰۰ ثانیه ساخته می‌شوند، خیلی با ذائقه کودک و نوجوان متناسب هستند، گفت: با این زیست جدید مخاطبان کودک و نوجوان که به ویژه شبکه‌های اجتماعی آن را توسعه دادند، میل و رغبت فراوانی در تماشای آثار کوتاه بین کودکان و نوجوانان وجود دارد. گرچه تفاوت ذائقه بین دو مقطع سنی کودکی و نوجوانی وجود دارد، اما هر دو مقطع مشتری این جنس آثار هستند.

باطنی ادامه داد: ما هم در شبکه امید در سازمان صداوسیما به شدت مصرف‌کننده این قسم آثار کوتاه هستیم، در قالب فیلرها، تیزرهای فرهنگی، تیزر انیمیشن‌ها و انواع و اقسام آثار کوتاهی که مشتری بسیار زیادی هم روی آنتن دو شبکه دارند و در کنار مشتری داشتن خیلی هم اثرگذار هستند. ما کارهای زیر دو، سه دقیقه فراوانی این سال‌ها داشتیم که بعضی اوقات میزان تماشا و اثرگذاری‌شان بیشتر از کارهای سریالی بوده که در این سال‌ها عرضه شده است.

محمدصادق باطنی در پایان گفت: جمیع این موارد، لزوم این همکاری و تفاهم را ایجاب می‌کرد که منجر شد به این تفاهم‌نامه و آمادگی این را داریم که بتوانیم از آثار برگزیده بچه‌های مستعد حمایت کنیم در حوزه کودک در این محدوده زمانی گرایش به سمت تیزرانیمیشن‌ها است و در حوزه نوجوان هم فیلم‌های کوتاه رئال که بیشتر در قالب تیزرهای فرهنگی در آنتن صداوسیما معنا دارد. ما این آمادگی را داریم که بتوانیم کارها را روی آنتن داشته باشیم و منجر به کشف استعدادهایی برای سپهر تولیدات هنری و رسانه‌ای با موضوع ویژه کودک و نوجوان در بستر انقلاب اسلامی و در جشنواره فیلم ۱۰۰ باشیم.

در ادامه این نشست امیررضا مافی رئیس مرکز انیمیشن سوره با بیان این نکته که در جشنواره فیلم ۱۰۰ تعداد ثانیه‌هایی که تو با آن اثر را نشان می‌دهی مهم است، بیان کرد: در حقیقت به لحاظ زمانی یک حصری وجود دارد که باعث ایجاز تولیدکننده و مولف در آن روشن شود.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره نهم تا دوازدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۴ اعتبارنامه ساخت فیلم کودک‌ونوجوان در جشنواره فیلم «۱۰۰»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید