آخرین خبر

تدارک یک «استعفا» برای جشنواره فجر/ نمی‌خواهم از«پوست شیر» کپی کنم

به گزارش آوای ایرانیان نوید اسماعیلی کارگردان سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «استعفا» به تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی پروانه ساخت دریافت کرده است، درباره برنامه‌ریزی برای تولید این فیلم گفت: «استعفا» فیلمی در ژانر جنایی است که نزدیک دو سال است وحید اسماعیلی برادرم و امیر محمد یوشی، به‌عنوان دو فیلم‌نامه‌نویس پروژه روی آن کار کرده‌اند. امیدواریم تا اواخر خرداد ماه امسال کار را کلید بزنیم و بتوانیم آن را به جشنواره فجر امسال برسانیم.

وی ادامه داد: ژانر جنایی از آن ژانرهایی است که در سینمای ایران مانور چندانی روی آن داده نشده است. ما خیلی از بچه‌های دلسوز نیروی انتظامی را در بخش آگاهی داریم که پرونده‌های سنگین جنایی را در دست می‌گیرند و به سرانجام هم می‌رسانند اما تلاش‌های آن‌ها هیچ‌گاه دیده نمی‌شود. به همین دلیل هم به‌عنوان یک فیلمساز تصمیم گرفتم فیلمنامه‌ای مرتبط با یکی از همین پرونده‌ها را در دست بگیرم تا ادای دینی به شهدای نیروی انتظامی و مأموران آگاهی داشته باشم.

این فیلم‌ساز درباره بالا رفتن توقع مخاطبان از تولیدات ژانر جنایی و معمایی بعد از تولید آثار موفقی همچون سریال «پوست شیر» گفت: نوید محمودی یکی از دوستان عزیز من است که سریال موفقی را در ژانر جنایی به نام «پوست شیر» ساخته و به بهترین نحو و با بهترین بازی‌ها آن را به سرانجام رسانده است. برادران محمودی با سلیقه خودشان کت و شلوار برازنده‌ای را دوخته‌اند اما من نوید اسماعیلی هم می‌توانم با سلیقه خودم کت و شلوار دیگری بدوزم. قرار نیست حالا که یک اثر با بهترین کیفیت تولید شده است، دیگر کسی این ژانر را تجربه نکند. ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین کارها را در این ژانر ارائه دهیم و امیدمان هم این است که مردم از حاصل کار رضایت داشته باشند.

وی ادامه داد: در ژانر معمایی من هم سریال «پوست شیر» را دیده‌ام اما قرار نیست از روی آن کپی‌برداری و الگوبرداری کنم. من نوید اسماعیلی هستم و تهیه‌کننده «پوست شیر» نوید محمودی است. هر کدام سلیقه خودمان را در آشپزی می‌توانیم داشته باشیم.

این کارگردان درباره ترکیب مدنظر خود برای عوامل «استعفا» هم گفت: با چند نفر از دوستان برای عوامل فنی صحبت‌هایی کرده‌ایم. درباره بازیگران هم می‌خواهم رفتاری معکوس نسبت به سینمای ایران داشته باشم. هنوز نمی‌توانم درباره گزینه‌هایم صحبت کنم اما بازیگرانی را انتخاب خواهم کرد که مردم توقع دیدن چنین چهره و چنین بازی‌هایی را از آن‌ها نداشته باشند. می‌خواهم تمام خاطراتی که از این بازیگران در حافظه‌شان داشته‌اند، پاک کنم.

اسماعیلی در پایان درباره خلاصه داستان این فیلم هم گفت: داستان این فیلم درباره یک پرونده جنایی است. خانمی در آستانه اعدام قرار دارد و اعدام هم می‌شود اما متأسفانه مأمور آگاهی با تأخیر به پرونده دسترسی پیدا می‌کند و هر تصمیمی که می‌گیرد با مخالفت دیگران مواجه می‌شود. داستان این فیلم براساس واقعیت هم نیست.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تدارک یک «استعفا» برای جشنواره فجر/ نمی‌خواهم از«پوست شیر» کپی کنم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید