آخرین خبر

فیلم شمس و مولانا در ایران ساخته نمی‌شود

ساخت فیلم «شمس و مولانا» در ایران اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل مسیر اخذ پروانه نمایش را سپری نکرده است

فیلم شمس و مولانا در ایران ساخته نمی‌شودبه گزارش آوای ایرانیان، آقای سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که فیلم شمس و مولانا ممکن است در ترکیه ساخته شود و ترکیه در تلاش برای پیوند زدن مولانا به نام خود است و آیا این امر به ضرر ما نیست و اساسا استفتاء گرفتن در این موارد را چگونه تحلیل می‌کنید؟ گفت: همانطور که مطلع هستید مراحل اخذ مجوز پروانه ساخت فیلم‌هایی که در داخل کشور ساخته می‌شود، در ایران سپری می‌شود و سپس نوبت به پروانه نمایش می‌رسد.
وی افزود: اکنون به دلیل اینکه ساخت این فیلم در ایران اتفاق نمی‌افتد مسیر خود را طی نکرده تا در فضای سازمان سینمایی تحلیل شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: به طور طبیعی استفتاء، مسیر کسب نظر مراجع است که قابل احترام بوده و احترام شان واجب است، اما قوانین کشور مسیر خود را طی می‌کند، همانطور که می‌دانید مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های متعددی در صدا و سیما در خصوص این شخصیت‌ها تولید و عرضه شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که نظر آقای صالحی را درباره فیلم مولانا وشمس خواسته بود گفت: فیلمنامه نیامده تا مسیر خود را طی کند، به همین دلیل قضاوت، می‌تواند عجولانه باشد؛ زیرا ساخت این فیلم در فضای ایران اتفاق نیفتاده و مسیر فیلمنامه، مسیری نیست که ما اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم.
آقای صالحی ادامه داد: البته نکته‌ای مطرح بود که شخصیت مولانا را یک بازیگر ترک بازی می‌کند که این امر منتفی شده است، نقش مولانا و شمس را بازیگران ایرانی ایفا می‌کنند. اما اینکه فیلمنامه و مسیر آن چگونه است، چون در ایران مطرح نشده، بطور قطع داوری خاصی نداریم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فیلم شمس و مولانا در ایران ساخته نمی‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید