آخرین خبر

افزایش چهارهزار متری بخش کودک‌ونوجوان نمایشگاه کتاب

به گزارش آوای ایرانیان علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در نشست خبری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آژانس‌های ادبی برای حضور در نمایشگاه کتاب اعلام آمادگی کرده‌اند یا خیر گفت: درباره تقویت آژانس‌های ادبی گفتگوهایی شکل گرفته و این آژانس‌ها در نمایشگاه کتاب حضور دارند و باید گفت ادغام فعالان حوزه بین الملل با ناشران خارجی به دلیل بهره مندی بیشتر این دو بخش از فعالیت‌های فرهنگی بود که امیدواریم با تدابیری که امسال صورت گرفته است امکان انتشار و ترجمه کتاب‌های فارسی در کشورهای دیگر توسط این ناشران انجام شود.

رمضانی با بیان اینکه در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود سه هزار عرضه کننده فعال هستند، افزود: نزدیک ۱۰۰ ناشر خارجی، ۲۰۰ کتابفروش و ۲۷۰۰ ناشر داخلی در بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب فعال هستند البته ناشرانی که در دوره قبل تخلف داشتند و رأی قطعی برای حضور آن‌ها صادر شده است، نمی‌توانند در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند.

اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر ادغام بخش ناشران خارجی و بین الملل گفت: به دلیل یکجا برگزارشدن بخش بین‌المللی و ناشران خارجی، متراژ درخواستی ناشران حدود ۱۰ درصد کاهش یافت، اما اعتراضی در این حوزه نداریم.

 

در پایان این نشست خبرنگاران حوزه کتاب و ادبیات از روند آماده سازی مصلی امام خمینی (ره) برای سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این بازدید با اعلام اینکه در این دوره نیم طبقه شبستان از حضور ناشران بین‌المللی خالی است گفت: ناشران بین الملل در رواق شرقی فعال هستند و نیم طبقه شبستان شامل سالن یاس است و کتاب‌های کارنامه نشر در آنجا ارائه می‌شود.

صفری با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه در دل شبستان انجام می‌شود، افزود: در یک غرفه ۴۰۸ متری در شبستان همه برنامه‌ها اجرا می‌شود. سعی کردیم سالن‌های چادری را به حداقل برسانیم. امسال برای اولین بار فضای فرهنگی را به شبستان آوردیم.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: به بخش کودک و نوجوان چهار هزار متر افزوده شده است. در این دوره تعداد غرفه‌های خودساز افزایش یافته است و بیش از چهار هزار غرفه در نمایشگاه فعال است. همچنین در نتیجه مذاکره با ناشران دانشگاهی، بخش فوقانی رواق غربی یعنی ۶ هزار متر به این حوزه اضافه شد.
صفری با تاکید بر اینکه ستاد پیشگیری از بحران تمام بخش‌های نمایشگاه را بررسی کرده است، افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب کانکس‌های مادر و کودک پیش‌بینی شده، سه دستگاه کانکس مادر و کودک فعال است همچنین مرکز پستی نمایشگاه هم فعال بوده و ناشران لازم نیست به مراکز پست مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افزایش چهارهزار متری بخش کودک‌ونوجوان نمایشگاه کتاب”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید