آخرین خبر

بنای جمهوری اسلامی افزایش مراودات بین کشورهاست

به گزارش آوای ایرانیان آئین افتتاحیه رسمی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز ۲۰ اردیبهشت در شبستان اصلی مصلی امام (ره)، غرفه کوشک کتاب که محل برگزاری رویدادهای فرهنگی نمایشگاه است برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسراحمدوند، معاون فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس سی و چهارمین نمایشگاه کتاب، علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب و وزیر فرهنگ تاجیکستان حضور داشتند.

اسماعیلی در ابتدای این مراسم گفت: از اصحاب فرهنگ، ناشران، دانشجویان، طلاب و همه افرادی که با حضور آنان این جمع فرهنگی در محل مصلی تهران تشکیل شده است تشکر می‌کنم همچنین از میهمانان خارج از کشور و وزیر تاجیکستان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تغییر مکان برنامه افتتاحیه به کوشک کتاب به دلیل بارندگی افزود: نمایشگاه سی و چهارم با پیش بینی‌های خوبی آغاز شده است، در حال حاضر فضای مصلی به صورت کامل در اختیار اهالی کتاب است و بیش از ۱۲۵ هزار متر در اختیار ناشران است و همه مشتاقان کتاب فضای کافی برای بازدید و خرید دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: فروش همزمان در سامانه مجازی تجربه خوبی است از آنجاییکه اشتیاق زیادی از طرف مردم وجود دارد، بخش مجازی به دلیل بهره مندی تمامی اقشار از گوشه و کنار ایران و امکان خرید کتاب امسال نیز فعال است. در همین روز اول بیش از حد مورد توقع کتاب به فروش رسیده است. نمایشگاه کتاب تنها برای کتاب نیست بلکه محفل و جشنی برای همه دوست داران ایران سربلند ماست و ما نمایشگاه را بهانه‌ای برای مهرورزی بیشتر قرار دادیم.

اسماعیلی در پایان گفت: اینجا خانه همه ایرانیان است و ما خدمتگذار همه اهالی فرهنگ هستیم. بیش از ۱۰۰ ناشر خارجی در این دوره در نمایشگاه حضور دارند. کشور تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه در این دوره نمایشگاه حضور دارد؛ بنای جمهوری اسلامی مبنی بر دوستی و افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست و برادر است اما تاجیکستان بخشی از تاریخ فرهنگی ماست و ما به دنبال افزایش مراودات میان کشورها هستیم.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید آرمان علی وردی و سلمان امیراحمدی شهدای مدافع امنیت تقدیر شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بنای جمهوری اسلامی افزایش مراودات بین کشورهاست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید