آخرین خبر

حضور وزیر فرهنگ در آیین بزرگداشت جلال‌الدین محمدیان

به گزارش آوای ایراینان  به نقل از ستاد برگزاری این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی، سیدنظام‌الدین موسوی و اعضای هیات‌رئیسه مجلس و استاندار کرمانشاه در آیین تکریم و بزرگداشت سیدجلال‌الدین محمدیان خواننده تصنیف «مردان خدا» حضور خواهند داشت.

همچنین، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی، امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و اعضای هیات مدیره و شورای عالی خانه موسیقی از این هنرمند قدیمی تجلیل خواهند کرد.

داریوش پیرنیاکان، مهرداد پازوکی و مهیار فیروزبخت از جمله هنرمندانی هستند که در مراسم حضور خواهند یافت.

موسسه رسانه‌ای «ایما» برگزارکننده این مراسم است که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای تابع همچون بنیاد رودکی، دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران، موسسه پیشکسوتان هنر و خانه موسیقی به دبیری علیرضا سپهوند این آیین بزرگداشت را طراحی کرده است.

سیدجلال‌الدین محمدیان متولد ۱۳۳۷ درکرمانشاه است و از عنفوان جوانی به تشویق استاد سید امیرالله کاته‌کبودی با گروه تنبورنوازان به همکاری پرداخت. او در سال ۱۳۵۱ فعالیت رسمی و هنری خود را در مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه شروع کرد و در سال ۱۳۵۵ به تهران آمد و برای این که بهتر بتواند گوشه‌ها و ردیف‌های موسیقی اصیل ایران را فرا گیرد به عنوان شاگرد نزد استاد محمدرضا شجریان پذیرفته شد و در نهایت در مکتب صبا افتخار شاگردی وی نصیبش شد.

محمدیان ۳ سال بعد در خدمت استاد اصغر بهاری با ردیف‌های آواز آشنا شد و سه سال دیگر در کلاس استاد شجریان که در رادیو تدریس می‌کرد، حضور یافت و بطور خصوصی در منزل شادروان استاد محمود کریمی به منظور تکمیل دانش موسیقی به فراگیری پرداخت. سرانجام در سال ۱۳۵۶ با گروه تنبورنوازان همکاری خود را آغاز کرد.

محمدیان در سال ۱۳۵۸ همکاری خود را با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی آغاز و قطعه «هوای وطن» را با گروه تنبور «شمس» اجرا کرد. در سال ۱۳۵۸ با گروه تنبورنوازان کنسرتی در تالار وحدت به مدت پنج روز اجرا کرد که آهنگ «باز هوای وطنم آرزوست» از او مورد توجه قرار گرفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حضور وزیر فرهنگ در آیین بزرگداشت جلال‌الدین محمدیان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید