آخرین خبر

دعوت از «کَت‌وُمَن» برای حضور در ۴ جشنواره جهانی

به گزارش آوای ایرانیان فیلم کوتاه «کت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی در ادامه حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه بیست و پنجمین دوره جشنواره اینونتا ایتالیا، سیزدهمین دوره جشنواره ملی فیلم دانشجویی اروگوئه، دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه اوبراورزل آلمان و سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نور جهان روسیه راه یافت.

جشنواره فیلم اینونتا ایتالیا (Festival Internazionale Inventa un Film) در سال ۱۹۹۸ توسط انجمن فرهنگی سینما شهر لنولا ایتالیا تأسیس شد. این جشنواره جزو انجمن‌ جشنواره‌های فیلم ایتالیا AFIC و فدراسیون کلوب‌های سینمایی ایتالیا FEDIC است. طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، بیش از ۳۰۰۰ فیلم متقاضی شرکت در بخش بین‌الملل بوده‌اند که در نهایت ۲۰ فیلم انتخاب و فیلم کوتاه «کت‌وُمَن» در این لیست نهایی پذیرفته شده است.

بیست و پنجمین دوره جشنواره اینونتا لنولا از تاریخ ۲ تا ۶ آگوست ۲۰۲۳ (۱۱ تا ۱۵ مرداد) در شهر لنولا استان لاتینا ایتالیا برگزار می‌شود.

جشنواره ملی فیلم دانشجویی اروگوئه معروف به «فناسیس» (FENACIES) در سال ۲۰۱۲ با نگاه جشنواره‌ای ویژه جوانان برای ارزش‌نهادن به خلاقیت و تلاش آنها در رقابتی سالم، تأسیس شد. هدف اصلی جشنواره، تقویت هر چه بیشتر آموزش جوانان است تا از طریق ساخت فیلم کوتاه، ایده‌های خود را عینیت بخشیده و نمایش دهند. این جشنواره، در ابتدا مورد تأیید وزارت آموزش‌وپرورش و سپس موردتوجه وزارت گردشگری و ورزش اروگوئه قرار گرفت و در سال ٢٠١۵، یونسکو، اهداف آموزشی و فرهنگی جشنواره ملی دانشجویی این جشنواره را تأیید کرد. طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، امسال ۱۰۶ فیلم کوتاه در بخش بین‌الملل حضور خواهند داشت.

سیزدهمین دوره فناسیس از تاریخ ۴ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۳ تا ۱۹ شهریور) در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم کوتاه اوبراورزل (Filmfest Oberursel) در سال ۲۰۱۰ با عنوان جشنواره فیلم تابستانی اُرشل آغاز به کار کرد و بعدها به‌ جشنواره اوبراورزل تغییر نام داد. این جشنواره با شعار «درباره خوراکی‌ها، زندگی و عشق» و با دعوت از  فیلم‌سازان بین‌المللی، غذا را به‌عنوان یک فرهنگ، تجربه حسی، یک چرخه زیستی، راهی برای گردآوری مردم و یک موضوع برای عدالت به تصویر می‌کشد.

دوازدهمین دوره این جشنواره از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۳ سپتامبر ۲۰۲۳ (۹ تا ۱۲ شهریور) در شهر اوبراورزل آلمان برگزار خواهد شد.

جشنواره نور جهان (International Youth Film Festival Light to the World) باهدف ترویج تربیت معنوی، اخلاقی، میهن‌پرستانه و زیبایی‌شناختی جوانان تأسیس شده است. از دیگر اهداف این جشنواره، ایجاد بستری برای گفتگوی هنری میان کودکان و جوانان و شناخت فیلم‌سازان مستعد سینمای کودک و جوان و آموزش‌ و پرورش کودکان با استعداد است. از بین ۳۴۷۰ فیلم ارسالی به این جشنواره، ۱۲۴ فیلم به بخش‌های مختلف مسابقه جشنواره راه یافتند که در بخش اجتماعی فیلم «کت‌وُمَن» یکی از ۹ فیلم پذیرفته شده است.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نور جهان از تاریخ ۴ تا ۸ آگوست ۲۰۲۳ (۱۳ تا ۱۷ مرداد) در شهر ریبینسک روسیه برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان «کَت‌وُمَن» آمده است: «کَت‌وُمَن» آن‌قدر ضعیف شده است که دیگر نمی‌تواند کسی را نجات دهد.

«کَت‌وُمَن» پیش از حضور در این جشنواره‌ها، از سی و پنجمین دوره جشنواره فیفاک تونس و دهمین دوره جشنواره سازمان عفو بین‌الملل فرانسه جایزه بهترین فیلم داستانی را کسب کرده و منتخب حضور در جشنواره‌های فیلم جهان زنان در برلین، مولیزه ایتالیا، گراسیموف روسیه، اکس گراند آلمان، ماگما ایتالیا، جشنواره فرفیلم کوزوو و جکسون‌ویل آمریکا، زلین چک و… نیز شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دعوت از «کَت‌وُمَن» برای حضور در ۴ جشنواره جهانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید