آخرین خبر

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی جشنواره، علی فروغی مدیر هنری جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ گفت: جشنواره هر سال در روز ملی سینما یک بخش پژوهشی دارد که در آن سعی می‌کنیم بخش‌هایی را که فراموش و کمرنگ شده است، مورد بررسی قرار دهیم.

فروغی در ادامه بیان کرد: امسال به تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران می‌پردازیم زیرا نسل جوان اطلاعات کافی در این زمینه ندارد و ما در نظر داریم که مخاطب را با پایه گذاران اولیه آشنا کنیم.

وی افزود: قرار است از امروز سوم تا نهم مهر هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به شکل تخصصی تاثیرات یاسوجیرو اوزو بر فیلمسازان بعد خودش و عکاسان از حوزه‌های مختلف بررسی شود.

مدیر هنری جشنواره تاکید کرد: خیلی‌ها سوال کرده بودند جشنواره عکس ۵ چرا به حوزه سینما می‌پردازد که در جواب باید بگویم شروع صنعت سینما با عکاسی بوده است و وقتی سینما رشد کرد عکاسان تحت تاثیر سینما قرار گرفتند در نتیجه این ۲ مقوله خیلی به هم نزدیک هستند.

وی مطرح کرد: نشست‌ها شامل تاثیر و جایگاه نقاشی در سینمای یاسوجیرو اوزو، بازبینی داستان توکیو، فلسفه و زبان تصویر، بررسی ساختار تصویر و ترکیب در سینمای یاسوجیرو اوزو، زیباشناسی زوال و تاثیر جنگ بر سینمای یاسوجیرو اوزو و … می‌شود.

فروغی در پایان گفت: این نشست‌ها با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما برگزار می‌شود که حضور در این نشست‌ها برای عموم آزاد است.

عوامل این جشنواره عبارتند از لیلی گلستان شورای سیاست گذاری، مهدی شادی زاده دبیر جشنواره و شورای سیاست گذاری، بهداد نجفی اسدالهی شورای سیاست گذاری، علیرضا شادی زاده شورای سیاست گذاری، زهره حسنی مشاور هنری و طراح گرافیک، محمد ارجمند عکاس، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید