آخرین خبر

آغاز جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی در دالاهو

به گزارش آوای ایرانیان در صبح روز پنجشنبه مقام نوازی و بداهه نوازی جوانان و در بعدازظهر همین روز مقام نوازی نونهالان و جوانان اجرا می شود و همچنین در صبح روز جمعه مقام نوازی نوجوانان و آیین اختتامیه این دوره از جشنواره ساعت ۱۷ روز جمعه هفتم مهر ماه برگزار می شود.

موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو هفتمین جشنواره موسیقی «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» را ششم و هفتم مهر ماه امسال در این خانه واقع در روستای بان‌زلان، شهرستان دالاهو، استان کرمانشاه برگزار می‌کند.

پاسداری و حفظ موسیقی باستانی تنبور و دیگر آواهای کهن کرُدی، شناسایی، معرفی، تشویق و راهنمایی استعدادهای جوان، سپاسگزاری و قدردانی از استادان پیشکسوت تنبور و سایر موسیقی‌های کهن کُردی، تشویق و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در جهت حفظ فرهنگ و هنر بومی خود از اهداف این جشنواره است.

خانه تنبور، یک مرکز فرهنگی هنری غیردولتی است که به همت «علی اکبر مرادی» از اساتید موسیقی و چهره ملی ایران اهل کرمانشاه در مدت زمانی به طول ۱۰ سال در روستای بان‌زلان گوران بنا نهاده شده است. روستای بان‌زلان در ایل گوران و بخش گهواره و شهرستان دالاهو و در استان کرمانشاه قرار دارد.

هدف از تأسیس این خانه، معرفی، آموزش، شناسایی و حفظ و نگهداری ساز تنبور و فرهنگ مرتبط با آن است.

خانه تنبور ۲۲ شهریورماه سال ۱۳۹۶ با حضور هنرمندان برجسته موسیقی از سراسر ایران افتتاح و همزمان نخستین جشنواره کهن آواهای تنبور در آن برگزار شد.

شهرستان دالاهو با حدود ۴۰هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آغاز جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی در دالاهو”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید