آخرین خبر

جشنواره فیلم نیویورک با وجود توفان و وضعیت اضطراری شروع شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، با وجود باران شدید که باعث آب‌گرفتگی خیابان‌ها و متروها در پنج محله نیویورک شد، جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۳ طبق برنامه‌ریزی‌ها کارش را شروع کرد.

تاد هینز کارگردان فیلم «می دسامبر» که فیلم افتتاحیه شب بود، در سالنی پر از تماشاگر، گفت: از همه شما برای جسارت بیرون آمدن در این هوا و رساندن خودتان به اینجا متشکرم. ما نمی‌دانستیم چه انتظاری باید داشته باشیم.

در مراسم شب افتتاحیه هینز روی فرش قرمز مرکز لینکلن رفت و پس از نمایش فیلم در جلسه پرسش و پاسخ حضور یافت. با این حال ناتالی پورتمن، جولیان مور و چارلز ملتتون بازیگران فیلم برای رعایت قوانین اعتصاب انجمن بازیگران نتوانستند در این برنامه شرکت کنند.

هینز از اینکه بازیگران نتوانستند در اولین نمایش فیلم شرکت کنند ابراز ناامیدی کرد و گفت: دلمان برای‌تان تنگ شده و در کنار شما ایستاده‌ایم و می‌خواهیم موضوع حل شود.

دنیس لیم مدیر جشنواره نیویورک هم با حمایت از بازیگران ابراز امیدواری کرد که توافق هر چه زودتر به دست آید.

از آنجا که اعتصاب انجمن نویسندگان پایان یافته، فیلمنامه نویس فیلم سامی برچ، توانست به هینز و تهیه کنندگان فیلم در پنل پس از اکران بپیوندد. وی گفت به عنوان یکی از طرفداران قدیمی کارهای هینز، هرگز باور نمی‌کرد که این کارگردان فیلمنامه‌ای را که او نوشته بپسندد و آن را کارگردانی کند.

اوایل روز جمعه، فرماندار نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کرد و از مردم خواست از جاده‌ها دوری کنند، زیرا در بخش‌هایی از شهر به دلیل باران شدید، رفت و آمد با ماشین یا قطار دشوار شده بود. با وجود اینکه سیل اواسط روز شروع به فروکش کرد، شهردار نیویورک وضعیت آب و هوایی را خطرناک اعلام کرد و گفت وضعیت اضطراری تمام نشده است.

فیلم «می دسامبر» برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نتفلیکس بلافاصله حق پخش آن را با مبلغ ۲۰ میلیون دلار به دست آورد. داستان فیلم درباره فاصله سنی ۲۰ ساله بین زن و شوهری است که دهه‌ها بعد هنوز خانواده و فرزندان خود را حفظ کرده‌اند، اما وقتی یک بازیگر محبوب تلویزیون (با بازی پورتمن) به آن‌جا می‌رود تا با زندگی آن‌ها برای یک فیلم آشنا شود، پیوند آنها به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.

هینز که برای فیلمنامه «دور از بهشت» نامزدی اسکار را کسب کرد، سابقه طولانی در جشنواره فیلم نیویورک دارد و پیشتر با فیلم‌های «معدن طلای مخملی»، «کارول» و فیلم مستند «مخمل زیرزمینی» درباره گروه موسیقی به همین نام در سال ۲۰۲۱ در این جشنواره حضور داشته است، اما این اولین باری است که یکی از فیلم‌های وی افتتاحیه این جشنواره بوده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره فیلم نیویورک با وجود توفان و وضعیت اضطراری شروع شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید