آخرین خبر

جزییات تفاهمنامه سینمایی ایران وازبکستان/تولید مشترک تسهیل می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، یادداشت تفاهم همکاری مابین محمد خزاعی به نمایندگی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و فردوس عبدالخالق‌اف به نمایندگی سازمان سینمایی وابسته به وزارت فرهنگ جمهوری ازبکستان در زمینه مبادلات و همکاری‌های سینمایی امضا شد.

یادداشت تفاهم همکاری متناظر به علاقه و تمایل مشترک برای توسعه روابط دوستانه تحکیم و ارتقای سطح همکاری‌های سینمایی و با توجه به روابط عمیق فرهنگی و تمدنی و بر مبنای برابری، احترام و منافع متقابل سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و آژانس سینمایی وابسته به وزارت فرهنگ جمهوری ازبکستان به امضا رسید.

تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی یکدیگر، با توجه به ظرفیت‌های موجود و قوانین و مقررات کشورهای متبوع، دعوت متقابل به رویدادهای سینمایی (جشنواره‌ها و …) در هر ۲ کشور و فراهم آوردن امکانات لازم جهت تسهیل شرکت و حضور فیلمسازان و سینماگران، تسهیل ارتباط، تبادل و مشارکت نیروهای تخصصی ۲ کشور در پروژه‌های سینمایی، تبادل دانش فنی و تخصصی و تبادل استاد و دانشجو در حوزه سینما، تولید فیلم‌های مشترک از جمله بلند، مستند، کوتاه و انیمیشن در زمینه‌های تاریخ مشترک، فرهنگ و آداب و رسوم ۲ کشور و تشویق از این کار، برگزاری هفته‌های فیلم مشترک و تأمین رعایت کپی رایت برای آثار سینمایی مهم‌ترین محورهای حوزه همکاری در این تفاهمنامه است.

همچنین مقرر شد کمیته مشترکی شامل نمایندگان ۲ طرف به تعداد مساوی تسهیل و اجرای مفاد یادداشت تفاهمنامه و بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات پیش‌روی آن را پیگیری کنند.

این تفاهمنامه با حضور اصغر فارسی معاون‌توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و امیرسعید کرمی رایزن فرهنگی ایران به امضا رسید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جزییات تفاهمنامه سینمایی ایران وازبکستان/تولید مشترک تسهیل می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید