آخرین خبر

اکبر احمدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

به گزارش آوای ایرانیان اکبر احمدی که سابقه حضور در مجموعه‌های تلویزیونی «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا» و «سرزمین کهن» را داشته است، شامگاه دوم آذر بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران دارفانی را وداع گفت.

احمدی متولد ۱۳۳۳ در تهران بود. وی که در دوران کودکی با سعید کنگرانی همکلاس بود، فعالیت هنری خود را با حضور در کلاس‌های حمید سمندریان آغاز کرد. او در اواخر دهه ۵۰ وارد عرصه هنر حرفه‌ای شد و در تئاترهای «پرومته در زنجیر» و «آن زمان فرا خواهد رسید» ایفای نقش کرد.

احمدی در سال ۱۳۶۱ در سریال «همشهری» اولین حضور تلویزیونی و سال ۱۳۶۲ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «پرونده» به کارگردانی مهدی صباغ زاده اولین فیلم سینمایی خود را ثبت کرد.

اکبر احمدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

این هنرمند فقید در آثاری چون «چشم شیشه‌ای»، «مجسمه»، «هفت گذرگاه»، «شب روباه»، «آخر بازی»، «فراری»، «شام عروسی»، «عروسک»، «راه رفتن روی خطوط» و «آزادی به قید شرط» نقش آفرینی داشت.

احمدی در مجموعه‌های متعدد تلویزیونی از جمله «بازگشت پرستوها»، «ولایت عشق»، «باران عشق»، «خوش رکاب»، «روشن‌تر از خاموشی»، «معما»، «تا صبح»، «اولین شب آرامش»، «کاراگاهان»، «یک مشت پر عقاب»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «عمارت پدری»، «دختران حوا»، «مختارنامه» و «سرزمین کهن» ایفای نقش کرده بود. این هنرمند فقید همچنین در سریال‌های شبکه نمایش خانگی «شاهگوش» و «دندون طلا» حضور داشت.

احمدی، شامگاه روز پنجشنبه دوم آذر ماه ۱۴۰۲، بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اکبر احمدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید