آخرین خبر

«بچه‌زرنگ» تنها غیرکمدی ۵۰ میلیاردی تاریخ سینمای ایران شد

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی پروژه، انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری که از پنجم مهر اکران شده است، بعد از شکستن رکوردهای مختلف توانست در کمتر از سه ماه یک رکورد جدید ثبت کند و وارد باشگاه ۵۰ میلیاردی‌های سینمای ایران شود.

به این ترتیب «بچه‌زرنگ» هفتمین فیلم سینمای ایران است که در کنار آثاری همچون «فسیل»، «هتل»، «شهر هرت»، «انفرادی»، «بخارست» و «دینامیت» توانسته است به این میزان از فروش در سینماهای کشور دست پیدا کند.

انیمیشن «بچه‌زرنگ» درحالی از مرز ۵۰ میلیارد تومان عبور کرده است، که ۶ فیلم دیگر سینمای ایران که توانسته‌اند به چنین فروشی دست پیدا کنند، همگی متعلق به سینمای کمدی هستند و بر همین اساس «بچه‌زرنگ» اولین فیلم غیرکمدی سینمای ایران است که در ژانر استراتژیک کودک و نوجوان توانسته است با ثبت این رکورد تازه، به پدیده سینمای ایران بدل شود.

این انیمیشن تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب داشته و رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را نیز در اختیار دارد.

تا امروز فقط سه انیمیشن سینمایی «شاهزاده‌روم» با بیش از یک میلیون مخاطب، «فیلشاه» با بیش از ۱ میلیون و ۲۵۰هزار مخاطب و «بچه‌زرنگ» با بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب (که از ابتدای اکران تا امروز بوده است) پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران هستند که توانسته‌اند مخاطبان میلیونی جذب سینماهای کشور کنند و نکته مهم آن است که هر سه این آثار ساخته گروه «هنر پویا» هستند.

«بچه‌زرنگ» محصول مشترک گروه «هنر پویا» و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت یک گروه ۲۵۰ نفره از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«بچه‌زرنگ» تنها غیرکمدی ۵۰ میلیاردی تاریخ سینمای ایران شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید