آخرین خبر

برگزاری اولین دوره ملی جایزه آهنگسازی روح الله خالقی

به گزارش آوای ایرانیان پویا سرایی پژوهشگر، مدرس و نوازنده سنتور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی به خبرنگار مهر توضیح داد: با توجه به تمرکز و توجهی که در حوزه موسیقی دانشگاهی داریم به تازگی در قالب برگزاری اولین کنفرانس ملی مطالعات ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما، همراه با دوستان اولین دوره ملی جایزه آهنگسازی روح الله خالقی را طراحی کردیم که فراخوانش نیز منتشر شده است.

عضو هیات علمی گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دبیرخانه اولین کنفرانس ملی مطالعات بینا رشته‌ای ادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما که در دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب استقرار دارد، به تازگی و در فراخوان بخش‌های اجرایی خود آثار آهنگسازی شده‌ هنرمندان موسیقی را در زمره‌ آثار مورد پذیرش خود قرار داده که در قالب اولین دوره جایزه ملی آهنگسازی روح الله خالقی تعریف شده است. این درحالی است که در این دوره بنده و محمدرضا عزیزی مدرس دانشگاه، آهنگساز و نوازنده تار در بخش آثار با کلام و بی کلام با تاکید بر موسیقی ایرانی آثار ارسالی را داوری می کنیم.

وی همچنین در توضیح ۲ بخش از این جایزه گفت: در بخش آثار موسیقی بی کلام، «دونوازی، تریو و کوارتت در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی با استفاده از سازهای مرسوم این موسیقی» و «روایت موسیقایی اقتباس شده از داستان ها و اساطیر ادبیات ملی ایرانی برای کوراتت سازهای زهی- آرشه ای» مورد توجه قرار گرفته است. در بخش آثار موسیقی با کلام هم موضوعاتی چون «تصنیف در موسیقی کلاسیک ایران با استفاده از سازهای مرسوم این موسیقی» مورد تحلیل و بررسی و داوری قرار خواهد گرفت.

سرایی دربخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: دانشجویان و پژوهشگران عرصه موسیقی می توانند براساس مطالب مندرج در فراخوان و توضیحاتی که ارایه دادم آثار خود را تا روز پانزدهم اسفند ماه به دبیرخانه اولین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته ای در ادبیات، هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما ارسال کنند.

برای مطالعه متن فراخوان اینجا را ببینید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری اولین دوره ملی جایزه آهنگسازی روح الله خالقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید