آخرین خبر

ساختمان تاریخی سپهدار قزوین «نگارخانه» شد

به گزارش اوای ایرانیان  به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: با دستور استاندار قزوین، ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به عنوان یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار به عنوان مکانی برای نمایش آثار هنرمندان استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مدت واگذاری این بنای تاریخی ۱۰ سال خواهد بود، تصریح کرد: در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین، با اهتمام و مساعدت دکتر اعلایی استاندار فرهنگ‌دوست و حامی هنر قزوین و همچنین همراهی و همیاری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، تصمیم بر آن شد تا این ساختمان تاریخی تنها با حق استفاده نمایشگاهی در اختیار هنرمندان استان قزوین قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین این اقدام را در راستای حمایت از هنر و هنرمندان دانست و افزود: دیده شدن آثار هنرمندان در فضایی تاریخی علاوه بر اینکه به تقویت فضای هنری شهر کمک می‌کند، موجب فراهم شدن بستری مناسب و مطلوب برای نمایش آثار هنری در میان شهروندان خواهد شد.

این بنای تاریخی در ۲ طبقه و در ضلع جنوب غربی چهارراه عمران قزوین واقع شده و از زمان قاجاریه، کوشکی (کاخی کوچک) میان باغ‌های ضلع شمالی شهر بوده که با گسترش شهرنشینی و از بین رفتن باغ‌های سنتی همچنان محفوظ مانده است.

عمارت سپهدار با شماره ۲۲۲۷ در اسفند ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ساختمان تاریخی سپهدار قزوین «نگارخانه» شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید